رقیب قدرتمند و جدی ایتالیایی برای فیلم‌های خارجی اسکار به میدان آمد

یک رقیب جدی و قدرتمند برای اسکار بهترین فیلم بین المللی وارد میدان شد.

به گزارش سینماسینما، امروز ایتالیا فیلم « دست خدا» ساخته فیلمساز برجسته این کشور، پائولو سورنتینو، را برای آکادمی اسکار پیشنهاد کرد. این فیلم در جشنواره ونیز امسال در بخش مسابقه خیلی خوش درخشیده بود و مجموعه منتقدان ایتالیا بالاترین امتیاز را در جدول ستاره ها درطول جشنواره ونیز به این فیلم سورنتینو دادند. همچنان که همین اثر‌ محبوب تماشاگران هم شده بود. درضمن جایزه بزرگ ویژه هیات داوران جشنواره ونیز، ۲۰۲۱ را هم به دست آورده بود.

قبلا سورنتینو برای فیلم «زیبایی بزرگ» یک بار جایزه اسکار به دست آورده است. موسسه رسمی ایتالیایی که مسئول انتخاب یک فیلم از این کشور است، توسط کمیته انتخاب خود، ۱۸ فیلم مهم امسال ایتالیا را بررسی کرد از جمله فیلم نانی مورتی با عنوان  «سه طبقه» که در بخش مسابقه کن حضور داشت و همین‌طور فیلم‌های جوزپه تورتاتوره و پوپی آواتی که از دیگر‌ کارگردانان مهم ایتالیا هستند.

وارد شدن «دست خدا» به لیست فیلم‌های اسکار ۲۰۲۲، هیجان زیادی در بین منتقدین فرانسه هم امروز ایجاد کرد. فیلم «دست خدا» بنا به گفته کارگردان، داستان سرنوشت و خانواده، ورزش و سینما، ‌عشق و ازدست دادن آن است. کارگردان مدت‌ها در فکر ساختن این فیلم بوده و البته ‌شخصی‌ترین اثر او به حساب می آید. فیلم از محصولات شرکت نتفلیکس است که به زودی قرارشده روی پرده سینما در ایتالیا هم بیاید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163349 و در روز سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۲:۱۷
2024 copyright.