زندگی شاه سابق ایران روی پرده سینما

ملیسا والاک فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار فیلمنامه‌ای درباره محمدرضا پهلوی آخرین شاه ایران می‌نویسد.محمد رضا پهلوی

به گزارش «سینماسینما»، شرکت «گیت‌وی فیلمز» در لندن تهیه‌کننده فیلم «شاه شاهان» (King of Kings) است و اکنون به دنبال یک کارگردان برای این پروژه است.

“گیت‌وی فیلمز” برای نوشتن فیلمنامه با ملیسا والاک نویسنده نامزد اسکار توافق کرده است. والاک برای فیلم «باشگاه خریداران والاس» (۲۰۱۳) که اسکار بهترین بازیگر مرد را برای متیو مکاناهی به همراه داشت، نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. او اکنون با ژان-مارک والی کارگردان «باشگاه خریداران والاس» در پروژه «جنیس چاپلین: وقتی می‌توانی آن را به دست بیاور» همکاری می‌کند و فیلمنامه پروژه «رقصیدن با خودم» تولید شرکت برادران را نیز می‌نویسد.

«شاه شاهان» نگاهی به رابطه نگران‌کننده شاه با ایالات متحده دارد و اشتباهاتی را ثبت می‌کند که زمینه‌ساز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شد.

تونی استون که نسخه‌ای از فیلمنامه “شاه شاهان” را نوشته است، به نمایندگی از «گیت‌وی فیلمز» این پروژه را تهیه می‌کند. کریس هوارد مدیر تولید فیلم است.

استون در بیانیه‌ای گفت: «شاه سابق ایران یکی از چهره‌های دوقطبی تاریخ است، کسی که زمانی یکی از قدرتمندترین افراد بود و در عین حال بیشترین دشنام‌ها نثارش می‌شد. ملیسا (والاک) به گواه فیلم “باشگاه خریداران دالاس” یک نویسنده عالی است و در بهترین زمان ممکن میراث سیاست مداخله‌گری و پیامدهای سلطنت شاه و سقوط نهایی او را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

منبع: ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1801 و در روز یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴:۰۳
2024 copyright.