سازندگان «لالا لند» سراغ نیل آرمسترانگ رفتند

رایان گاسلینگرایان گاسلینگ بازیگر و دمین شازل کارگردان فیلم موفق «لالا لند» در پروژه مشترک جدیدشان به ساختن فیلمی برمبنای زندگی نیل آرمسترانگ می‌پردازند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، یونیورسال دیروز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد با حضور رایان گاسلینگ بازیگری که نامزد جایزه گلدن گلوب شده در کنار کارگردان فیلم «لالا لند» زندگی نیل آرمسترانگ فضانورد را بسازد.

این فیلم با عنوان «اولین مرد» بر دوره ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹ تمرکز دارد و یادآور ماجراهایی است که موجب شد تا نیل آرمسترانگ به عنوان اولین مردی که پا روی ماه گذاشت، شناخته شود.

جاش سینگر فیلمنامه‌نویس «اسپاتلایت» که برنده جایزه اسکار شده فیلمنامه این فیلم را بر مبنای کتابی نوشته جیمز آر.هنسن با عنوان «اولین مرد: زندگی نیل آمسترانگ» می‌نویسد.

مارتی بوون و ویک گادفری تهیه این درام را برعهده دارند.

گاسلینگ با فیلم موزیکال «لالا لند» در سال ۲۰۱۶ از چهره‌های موفق سینمایی سال بود و سال ۲۰۱۷ با فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» به کارگردانی دنیس ویلنوو در ماه اکتبر راهی سینماها می‌شود.

این بازیگر کانادایی که سال ۲۰۰۷ برای بازی در «نصف نلسون» نامزد اسکار شده بود، بازیگر فیلم‌های دیگری چون «فقط خدا می‌بخشد»، «آدم‌های خوب» و «دفترچه یادداشت» بوده است.

رایان گاسلینگ متولد ۱۲ نوامبر ۱۹۸۰ در شهر لندن در حومه انتاریو در کانادا است. اولین نقش آفرینی او که توجه منتقدان را جلب کرد بازی در فیلم «معتقد» در سال ۲۰۰۱ بود که در نقش یک یهودی نئونازی ظاهر شد. او برای این نقش جایزه گرند ژوری جشنواره فیلم ساندنس سال ۲۰۰۱ را برد و برای همین نقش نامزد جایزه اسپرایت شد و جایزه اتحادیه منتقدان فیلم روسیه را دریافت کرد. بازی در فیلم «دفترچه یادداشت» در سال ۲۰۰۴ او را به شهرت رساند و بازیگر فردا لقب گرفت. او با بازی در «نصف نلسون» در سال ۲۰۰۶ مسیرش را ادامه داد و نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مرد شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 37630 و در روز جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲:۰۷
2024 copyright.