«ساموئل ال. جکسون» و «لیو اولمان» اسکار افتخاری می‌گیرند

ساموئل ال. جکسون و لیو اولمانآکادمی اسکار اسامی برندگان اسکار افتخاری ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، ساموئل ال. جکسون، الین می و لیو اولمان افرادی هستند که قرار است امسال از سوی آکادمی هنرها و علوم فیلم، جایزه اسکار افتخاری دریافت کنند. دنی گلاور هم جایزه بشردوستی جین هرشولت را می‌گیرد.

هر چهار جایزه اسکار افتخاری در مراسم جوایز گاورنرز که روز پانزدهم ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود به این افراد اهدا خواهد شد.

دیوید روبین رییس آکادمی اسکار در بیانیه‌ای گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که جوایز گاورنرز امسال را به چهار نفری که اثری عمیق بر فیلم و جامعه داشته‌اند، اهدا کنیم.»

جکسون که به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «پالپ فیکشن» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود در بیش از ۱۰۰ فیلم از پروژه‌های مستقل تا بلاک‌باستر نقش‌آفرینی کرده است. بزرگ‌ترین نقش فرنچایزی او در قالب شخصیت نیک فیوری در دنیای سینمایی مارول بوده که همچنان در حال ادامه است. او همچنین در فیلم‌هایی از جمله «شفت»، «جانگوی از بند رهاشده» و «زمانی برای کشتن» بازی کرده است.

الین می بیشتر از همه با «برگی جدید» به عنوان یک نویسنده و کارگردان و بازیگر شناخته شد و غیر از آن «میکی و نیکی» را هم کارگردانی کرده است. از پروژه‌های فیلمنامه‌نویسی او می‌توان از «قفس پرنده» و «رنگ‌های اصلی» نام برد.

لیو اولمان مسیر حرفه‌ای خود را به عنوان بازیگر صحنه تئاتر در کشورش نروژ آغاز کرد. او با فیلم «شخصیت» با همکاری اینگمار برگمان توجه مخاطبان بین‌المللی را به خود جلب کرد و بعدها با برگمان فیلم «شوق آنا» و «گریه‌ها و زمزمه‌ها» را ساخت. او به خاطر «مهاجران» و «چهره به چهره» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

دنی گلاور به خاطر یک عمر تلاش در راستای عدالت اقتصادی و همچنین دسترسی به خدمات سلامتی و آموزشی در آمریکا و آفریقا شناخته می‌شود.

این بازیگر که در حال حاضر سفیر حسن نیت یونیسف هم هست، بیشتر از همه به خاطر نقش‌آفرینی در مجموعه «سلاح کشنده» شناخته می‌شود و همچنین در «تننباوم‌های سلطنتی»، «دختران رویا»، «فراتر از نورها» و «ببخشید مزاحم شدم» نقش‌آفرینی کرده است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 157815 و در روز جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶:۵۸
2024 copyright.