ستاره‌ای که می‌خواهد خاموش شود/ آلن دلون تصمیم به مرگ خودخواسته گرفت

فرزند «آلن دلون» ستاره فرانسوی سینمای جهان در دهه شصت و هفتاد میلادی، اعلام کرده پدرش تصمیم به اُتانازی یا «مرگ‌ خودخواسته» گرفته است.

به گزارش سینماسینما، «آنتونی دلون» در گفت‌وگو با شبکه  RTL آلمان فاش کرد که پدرش از او خواسته است علاوه‌ بر اجرای اتانازی، تا آخرین دقیقه در کنارش بماند اما او نپذیرفته و از همین رو، خواهرش  «آنوشکا» پایان دادن به زندگی پدرشان را بر عهده گرفته است.

در اُتانازی یا مرگ خودخواسته فرد عامدانه به زندگی خود پایان می‌دهد تا از رنج و درد رهایی یابد.

ظاهرا «آلن دلون» در کتابی درباره زندگی خودش که در نوبت انتشار قرار دارد از دلایل این تصمیم پرده برداشته است. زندگی‌نامه خودنوشت آلن دلون با عنوان «گرگ و میش» به زودی منتشر می‌شود.

آلن دلون» که بازی در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه دارد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط «رنه کلمان» کارگردان فیلم کشف شد.

بسیاری از فیلم‌ها با بازی «آلن دلون» تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری چون «آنتونیونی»، «ویسکونتی»، «ملویل» و «گدار» همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی نیز چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… مقابل دوربین رفت.

«دلون» اولین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» قدم به جشنواره کن گذاشت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) حضور در جشنواره کن را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری کن را دریافت کرد.

منبع: ایسنا به نقل از اکسپرسو

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 172296 و در روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶:۳۱
2024 copyright.