سلبریتی‌ها هم به داد «گلدن گلوب» نرسیدند/ افت شدید مخاطبان!

شمار تماشاگران مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۳ حتی از سال ۲۰۲۱ هم کمتر و با کاهش ۹ درصدی مواجه بوده است!

به گزارش سینماسینما، پخش زنده مراسم گلدن گلوب که ۲ روز پیش هشتادمین دوره آن با اجرای جرود کارمایکل برگزار شد و بار دیگر شاهد حضور چهره‌های مشهور دنیای فیلم و تلویزیون بود، تماشاگرانی کمتر از همیشه داشت.

گلدن گلوب که پس از یک سال وقفه دوباره با حضور مهمانان برگزار شد فقط ۶.۳ میلیون بیننده مستقیم داشت و کمترین میزان تماشاگر خود را در تاریخ ثبت کرد. این مراسم حتی از سال ۲۰۲۱ که به میزبانی تینا فی و امی پولر برگزار شد و ۶.۹ میلیون تماشاگر داشت هم بیننده کمتری جذب کرد. سال ۲۰۲۰ این مراسم ۱۸.۳ میلیون تماشاگر را پای تلویزیون نشانده بود.

از نظر نرخ جذب تماشاگران رده سنی ۱۸ تا ۴۹ نیز نرخ امسال ۱.۱ بود که در مقایسه با نرخ ۱.۵ سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۶ درصد کاهش داشت.

برگزاری مراسم در روز میانی هفته بر کاهش بینندگان بی‌تأثیر نبود. با این حال صفحات دیجیتال و ویدیویی در مجموع ۱۱ میلیون بازدیدکننده داشت که ۵۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود.

شبکه ان‌بی‌سی که شریک رسانه‌ای گلدن گلوب است از پخش هفتادو نهمین برنامه در سال ۲۰۲۲ خودداری کرده بود و این برنامه به صورت خصوصی و در بورلی هیلتون بدون حضور هیچیک از نامزدها برگزار شد.

گلدن گلوب در عین حال تنها مراسم اهدای جوایز نیست که با کاهش تماشاگر روبه‌رو شده و جوایز امی نیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۲، ۲۵ درصد از مخاطبانش را به نسبت سال ۲۰۲۱ از دست داده بود.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 183556 و در روز جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸:۵۳
2024 copyright.