سونی چیبا بازیگر افسانه‌ای سینمای هنرهای رزمی ژاپن درگذشت

«سونی چیبا» بازیگر افسانه‌ای سینمای هنرهای رزمی ژاپن و فیلم معروف «بیل را بکش» در سن ۸۲سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سینماسینما به نقل از کیودو، «سونی چیبا» بازیگر ژاپنی و اسطوره هنرهای رزمی که در فیلم‌های هالیوودی چون «بیل را بکش» و «سریع و خشن» نیز نقش‌آفرینی کرده بود در طول پنج دهه فعالیت در سینما و تلویزیون از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۰، علاوه بر برخی فیلم‌های محبوب آمریکایی در آثار ژاپنی بی‌شماری نیز ظاهر شد.

او متولد ۲۲ ژانویه سال ۱۹۳۹ در شهر فوکوکاکای ژاپن بود و در حالی که در دانشگاه علمی ورزشی نیپون در سال ۱۹۵۷ تحصیل می‌کرد فراگرفتن هنرهای رزمی را آغاز کرد و زیر نظر استاد کاراته «ماسوتاتسو» آموزش دید. او در سال ۱۹۶۵ کمربند سیاه درجه اول را کسب کرد و بعداً در اواخر دهه ۱۹۷۰ در فیلم‌های سه‌گانه «قهرمان مرگ»، «کاراته خرس جنگنده» و «کاراته برای زندگی» در نقش استادش «ماسوتاتسو» بازی کرد.

«سونی چیبا» فعالیت خود را در فیلم و تلویزیون در سال ۱۹۶۰ و با نام «شینیچی چیبا» آغاز کرد و اولین نقش‌های او در برنامه تلویزیونی و ابرقهرمانی ژاپنی «ماسک هفت‌رنگ» بود؛ جایی که او جایگزین بازیگر اصلی شد. نخستین نقش‌های سینمایی او نیز در مجموعه‌ای از تریلرهای جنایی از کارگردان ژاپنی «کینجی فوکاساکو» رقم خورد که او اغلب با آن‌ها همکاری می‌کرد. نخستین فیلم سینمایی او «حمله مردان نپتون» (محصول ۱۹۶۱) بود.

«چیبا» در اولین فیلم هنرهای رزمی خود با نام «کاراته کیبا» در سال ۱۹۷۳ بازی کرد و نقش‌آفرینی بین‌المللی او با فیلم «مبارز خیابانی» در سال ۱۹۷۴ رقم خورد که در آمریکا به دلیل خشونت زیاد با درجه X  اکران شد.

او در فیلم «بیل را بکش ۱»  ساخته «کوئنتین تارانتینو» در نقش «هاتوری هانزو» شمشیرباز بازنشسته و صاحب یک رستوران سوشی که تیغی را برای شخصیت اصلی اوما تورمن می‌سازد، بازی کرد. او همچنین در فیلم اکشن «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» در نقش کاماتا، رئیس یاکوزا مقابل دوربین رفت.

«قطار سریع‌السیر»، «سواران طوفان»، «جنگجویان کاراته»، «پلیس دوبرمن» و «سامورایی G.I» از جمله دیگر فیلم‌های «سونی چیبا» هستند که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا قرار بود در فیلمی با عنوان «شیوع Z» در کنار «جسی ونتورا» و «وسلی اسنایپز» بازی کند. «پیوند عدالت: کیزونا» آخرین نقش‌آفرینی او در سینما بود که حالا پس از درگذشتش اکران خواهد شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 160163 و در روز جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰:۰۰
2024 copyright.