اختصاصی سینماسینما/ شانس زیاد فیلم «الویس» برای نمایش در افتتاحیه هفتادوپنجمین جشنواره کن

سینماسینما، پاریس: به احتمال قوی فیلم افتتاحیه هفتادوپنجمین دوره جشنواره کن، «الویس» ساخته باز لورمن، سینماگر امریکایی خواهد بود که بازسازی بخشی از زندگی الویس پریسلی، خواننده افسانه‌ای است که عنوان پادشاه، king به او داده اند.

در این اثر نمایشی که باشکوه ساخته شده، آستین باتلر، نقش الویس را بازی می‌کند و تام هنکس، نقش مدیر برنامه‌ریزی او را برعهده دارد. این فیلم قرار است بعد از جشنواره کن، در ماه ژوئن در فرانسه اکران عمومی شود. آخرین فیلم این کارگردان در سال ۲۰۱۳ روی پرده آمده بود. وی در بیانیه‌ای گفته است: «الویس همچون شکسپیر، به یک شخصیت نمادین تبدیل شده است. اگر بخواهید امریکای دهه ۱۹۶۰/۱۹۵۰/ ۱۹۷۰، را در نظر بگیریم و راجع‌به آن حرفی بزنیم، کافی است زندگی الویس پریسلی را انتخاب کنیم.»

همچنین در خبرها آمده که فیلم‌های جدید کریستیان مونجیو، برادران داردن، روبن اوستلوند، ترنس مالیک، پارک چان ووک، آلخاندرو ایناریتو، جیمز گری، دارن آرونوفسکی، دیمین شزل و دست‌کم بیش از بیست کارگردان سرشناس در صف وارد شدن به بخش مسابقه امسال کن خواهند بود.

بر مبنای شنیده‌ها، از ایران حدود چهل فیلم درحال پیشنهاد شدن به بخش‌های این جشنواره هستند. آیا شانس فیلمسازان شناخته شده مثل سعید روستایی با فیلم«برادران لیلا»، جعفرپناهی با فیلم «قرنطینه»، وحید جلیلوند با فیلم «شب داخلی دیوار» وغیره بیشتر است یا تازه نفس‌ها شانسی خواهند داشت؟ ازسینماگران ایرانی مقیم خارج نیز فیلم‌هایی به کن امسال پیشنهاد داده‌اند از جمله «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی و غیره.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 170908 و در روز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۳:۴۶
2024 copyright.