شکست بزرگ متروگلدوین مایر از فروش «بن هور»

بن هورکمپانی متروگلدوین مایر از ضرر ۴۷.۸ میلیون دلاری «بن‌هور» در باکس‌آفیس خبر داد.به گزارش سینماسینما، این کمپانی تایید کرد در بازسازی این فیلم که با الهام از داستان‌های انجیلی ساخته شده تنها ۲۶ میلیون دلار در بازار آمریکا فروش کرده در حالی که ۱۰۰ میلیون دلار خرج ساخت آن شده است.

در بازسازی فیلم «بن هور» که هزینه زیادی را به متروگلدوین مایر تحمیل کرد، این کمپانی ۴۷.۸ میلیون دلار ضرر کرده است.

این کمپانی با انتشار گزارش درآمدهای یک فصل خود، درباره سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدها اعلام کرد ۲۰.۲ میلیون دلار کمتر از زمان مشابه سال پیش درآمد داشته است.

مدیرعامل متروگلدوین‌مایر در این باره افزود: در فصل سوم سال ۲۰۱۶، عملکرد کمپانی کاملا منفی بود و مهمترین عامل شکست ما بازسازی فیلم «بن هور» ‌و عملکرد ضعیف آن در گیشه بوده است.

تیمور بکمامبتوف از رمان لیو والاس در سال ۱۸۸۰ اقتباس کرد و فیلمنامه این فیلم جدید را نوشت و در مجموع این فیلم با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم در حالی که در آمریکا کاملا ناامیدکننده ظاهر شد و تنها ۲۶ میلیون دلار فروخت نتوانست مجموع فروش خود در سطح جهان را نیز از ۹۴ میلیون دلار فراتر ببرد.

اقتباس جدید از  «بن هور» با نقدهای کاملا منفی منتقدان روبه رو شد و پیتر بردشاو منتقد گاردین این فیلم را کاملا ناامیدکننده خواند و کارگردانی بکمامبتوف را نیز دربردارنده هیچ چیزی که نشان دهنده فراز و فرودهای روح انسانی باشد ندانست.

تاکنون چهار فیلم از «بن هور» ساخته شده که فیلم ویلیام وایلر در سال ۱۹۵۹ از همه مشهورتر است و با بازی چارلتون هستون ۱۱ جایزه اسکار برد و در باکس آفیس نیز درخشان ظاهر شد.

اما این همه کارنامه متروگلدوین مایر نیست و این کمپانی در بخش محصولات تلویزیونی خود موفق ظاهر شده و با افزایش ۱۰۸ درصدی، درآمد خود را به ۱۸۵.۲ میلیون دلار رسانده است. استقبال از سریال‌هایی چون «وایکینگ‌ها» از عوامل این موفقیت بوده است.

پیش‌بینی می‌شود سود این کمپانی قدیمی برای سال ۲۰۱۶ حدود ۳۹۰ میلیون دلار باشد.

منبع: مهر به نقل از گاردین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32212 و در روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۳:۰۴
2024 copyright.