شکست سخت جرج کلونی/ وقتی تماشاگران علاقه‌ای به دیدن مت دیمن ندارند

 فیلم تازه جرج کلونی با بی‌اعتنایی تماشاگران آمریکا بدترین نتیجه را در کارنامه کارگردانی این هالیوودی سرشناس رقم زد.

به گزارش سینماسینما، بازار اخباررسوایی‌هایی پی‌ در پی چهره‌های بزرگ و سرشناسی چون هاروی واینستین و در آخرین نمونه کوین اسپیسی در سینمای آمریکا هر روز داغ‌تر از دیروز است و در نقطه مقابل گیشه روز به روز بی‌رمق‌تر می‌شود.

در این گیشه بی‌رونق اکران موفق فیلم «ثور: راگناروک» در گیشه بین‌الملل خبر خوشی برای هالیوودها است. این فیلم با بازی کریس همسورث نیمی از فروش هفته گذشته گیشه جهانی را با فروش ۱۰۷ میلیون دلاری به خود اختصاص داد. «ثور: راگناروک» هنوز در آمریکا روی پرده نرفته است.

به این ترتیب در غیاب فیلم ابرقهرمانی «ثور: راگناروک» گیشه سینمای آمریکا همچنان بی‌مشتری ماند و حتی ستاره‌ای مانند مت دیمن در فیلم «سابربیکن» به کارگردانی جرج کلونی نیز نتوانست تماشاگران را به سینما بکشاند.

فیلم جدید جرج کلونی یکی از شکست‌خوردگان بزرگ گیشه ماه اکتبر بود و علیرغم در اختیار داشتن دو هزار سالن سینما با زحمت به فروشی بالاتر از ۲ میلیون دلار دست پیدا کرد.

در این میان فیلم تازه اکران شده «جیگسا» نیز از رکود ماه اکتبر در امان نبود و علیرغم پیش‌بینی‌های قبلی نتوانست به افتتاحیه ۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند و سه روز پایانی هفته را با ۱۶ میلیون دلار به پایان رساند.  «جیگسا» به کارگردانی مایکل و پیتر اسپیریگ با همین میزان فروش نیز در رده نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا قرار گرفت.

به این ترتیب «جیگسا» علیرغم فروش ناموفق همچنان پنج برابر بیشتر از «سابربیکن» فروش داشت. فروش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری «سابربیکن» با بازی مت دیمن و جولین مور در کارنامه کارگردانی جرج کلونی بی‌سابقه است و علاوه بر آن یکی از بدترین اکران‌های گسترده تاریخ کمپانی پارامونت به شمار می‌رود.

فیلم جرج کلونی راه نمایش جهانی را با حضور در جشنواره‌های معتبری چون جشنواره ونیز آغاز کرد و در آن‌ها مورد توجه منتقدان قرار گرفت اما از قرار معلوم تماشاگران علاقه‌ای به تماشای این فیلم و دنبال کردن داستان آن ندارند و پس از تماشای فیلم امتیاز سینمایی پایینی برای آن در نظر گرفتند.

در «سابربیکن» با فیلمنامه‌ای به قلم جرج کلونی، گرنت هسلو و برادران کوئن داستان متلاطم شدن زندگی آرام خانواده‌ای سفیدپوست در حومه شهر روایت می‌شود در حالی که همسایه سیاه‌پوست تازه آن‌ها با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. کمپانی پارامونت برای خرید امتیاز اکران آمریکای «سابربیکن» ۱۰ میلیون دلار پرداخت کرد و اکران بین‌المللی آن را کمپانی بلوم برعهده دارد. این فیلم محصول سینمای مستقل آمریکا است و با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری کمپانی بلک بیر پیکچرز ساخته شده است.

فیلم «سابربیکن» در رویدادی غیرمنتظره حتی از فیلم «سپاس بابت خدماتت» که با فروش ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری ششمین اثر پرفروش سینمای آمریکا بود، کمتر فروش داشت. «سپاس بابت خدماتت» (Thank You for Your Service) با بازی مایلز تلر بر اساس کتابی به همین نام درباره تاثیرات مخرب جنگ بر روان سربازان ساخته شده است. کارگردان این فیلم جیسون هال کارگردانی «تک تیرانداز آمریکایی» را برعهده دارد. هیلی بنت، جو کول، ایمی شومر و جیسون وارنر اسمیت دیگر بازیگران این اثر سینمایی را برعهده دارد.

در مجموع هفته گذشته زمان شکست تجاری تمام آثاری بود که روی پرده رفتند. حتی فیلم «چشمم فقط تو را می‌بیند» (All I See Is You) در اکران محدود شکست خورد و به صورت میانگین در هر سالن سینما تنها ۴۷۹ دلار فروش داشت. در این فیلم بلیک لایولی نقش زنی را بازی می‌کند که در کودکی نابینا شده اما فرصتی برایش پیش آمده است تا با یک عمل جراحی بینایی‌اش را باز یابد. کارگردانی این تریلر روانشناسانه را مارک فورستر برعهده دارد.

فیلم پرهزینه «ژئواستورم» نیز هفته گذشته با افت فروش ۵۹ درصدی روبه‌رو شد و با فروش پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری همه را به پایان رساند. بر اساس برآوردها سرمایه‌گذاران این فیلم پرهزینه با ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری روبه‌رو شده‌اند.

ردیف

نام فیلم

فروش هفتگی در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

۱

جیگسا

۱۶٫۳

۱۶٫۳

۱۰

۲

هالووین مادیا

۱۰

۳۵٫۵

۲۵

۳

ژئواستورم

۵٫۷

۲۳٫۶

۱۲۰

۴

روز مرگ مبارک

۵٫۱

۴۸٫۴

۴٫۸

۵

بلید رانر ۲۰۴۹

۴

۸۱٫۴

۱۵۰

۶

سپاس بابت خدماتت

۳٫۷

۳٫۷

۲۰

۷

فقط شجاعان

۳٫۵

۱۱٫۹

۳۸

۸

خارجی

۳٫۲

۲۸٫۸

۳۵

۹

سابربیکن

۲٫۸

۲٫۸

۲۵

۱۰

آن

۲٫۵

۳۲۳٫۷

۳۵

منبع: خبرآنلاین به نقل از  هالیوودریپورتر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 70897 و در روز دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸:۵۸
2024 copyright.