ضرر ۵۶۷ میلیون دلاری سینمای آمریکایی در سه ماه اول سال ۲۰۲۱

سینمای AMCمدیر عامل سینمای AMC گزارشی از میزان درآمد‌ها و ضرر‌هایی که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ داشته، ارائه داد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، نتایج مالی کمپانی AMC نشان می‌دهد که صنعت سینما و تماشای فیلم بعد از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با مسائل مربوط به کووید ۱۹ ، لطمه خورده اما هنوز هم می تواند به شرایط عادی بازگردد.

درآمد بزرگترین سینمای زنجیره‌ای جهان و ایالات متحده در سه ما‌ه اول سال ۲۰۲۱، به ۱۴۸ میلیون دلار رسیده و کاهشی ۸۴ درصدی نسبت به زمانی مشابه در سال گذشته داشته است.

همچنین گزارش داده شد که این سینمای زنجیره‌ای ۵۶۷ میلیون دلار ضرر داشته و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ که این ضرر ۲.۲ میلیارد دلار بود، پیشرفت داشته است. البته مقایسه کامل سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کمی دشوار است؛ چرا که بخشی از فروشی‌ها در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ مربوط به پیش از شیوع کرونا بوده که AMC را مجبور کرد، برای چندین ماه سالن‌های خود را تعطیل کند.

اخبار فروش خوب فیلم سینمایی «گودزیلا در برابر کونگ» و «دیو کُش» هم به بهتر شدن وضعیت سینما‌ها کمک کرده است. البته هنوز هم صنعت نمایش با مشکلاتی روبرو است؛ چرا که استودیو‌ها فعلا تمایلی برای اکران آثار پر هزینه خود ندارند و فیلم‌هایی هم مثل «گودزیلا در برابر کونگ» یا «کروئلا» همزمان با سینما‌ها در سرویس‌های نمایش آنلاین HBO Max و دیزنی پلاس عرضه خواهند شد.

آدام آرون در ادامه این گزارش اعلام می‌کند که AMC در سه ماه اول سال میلادی حدود ۶.۸ میلیون مخاطب را میزبانی کرده است و بیشتر بلیط فروشی‌ها در ایالات متحده صورت گرفته است. آرون پیش بینی می‌کند که این ارقام همزمان با اکران آثار مهمی مثل «سریع و خشن ۹» و «بیوه سیاه» به افزایش خود ادامه خواهند داد.

گفتنی است که ۹۹ درصد از مجموعه‌های سینمایی AMC با رعایت محدودیت‌های ظرفیتی در حال فعالیت هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 155323 و در روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳:۳۳
2024 copyright.