فاجعه در سینماهای آمریکا / کم‌ترین فروش آخر هفته در ۱۶ سال اخیر

در حالی که هیچ‌کدام از فیلم‌های تازه اکران شده بیش از پنج میلیون دلار نفروختند، “محافظ قاتل حرفه‌ای” به راحتی برای دومین آخر هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم شد.به گزارش سینماسینما، این هفته سینماهای ایالات متحده و کانادا، کم‌ترین فروش را از روزهای بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ تجربه کردند.

در حالی که فصل اکران تابستان رو به پایان است، هیچ‌کدام از فیلم‌هایی که از جمعه در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفتند بیش از پنج میلیون دلار نفروختند. مسابقه بوکس روز شنبه بین فلوید می‌ودر و کانر مک‌گرگور یه دلیل مهم برای این کاهش فروش بود، در حالی که توفان هاروی نیز باعث تعطیلی بسیاری از سالن‌های سینما در تگزاس از جمله هیوستن شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، درآمد حاصل از مجموع فروش فیلم‌ها از جمعه تا یکشنبه ۶۵ میلیون دلار بود که کم‌ترین رقم از آخر هفته ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۱ (۵۹٫۴ میلیون دلار) یعنی حدود ۱۶ سال پیش است. این رقم همچنین در مقایسه با سال پیش این موقع که فیلم “نفس نکش” با فروش چشمگیر ۲۴٫۶ میلیون دلار کار خود را شروع کرد، ۴۵ درصد کمتر است. درآمد حاصل از مجموع فروش فیلم‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون همچنان در مقایسه با سال پیش این موقع کمتر است و این کاهش به بیش از ۱۴ درصد رسیده است.

در این شرایط کمدی اکشن “محافظ قاتل حرفه‌ای” (The Hitman’s Bodyguard) با بازی رایان رینولدز و ساموئل ال. جکسن با ۱۰ میلیون دلار فروش برای دومین هفته پیاپی بر صدر جدول فروش فیلم‌ها تکیه زد و مجموع فروش داخلی خود را به ۳۹٫۶ میلیون دلار رساند. فیلم شرکت لاینزگیت با این فروش به فهرستِ کم‌تعداد فیلم‌هایی پیوست که حداقل در دوران معاصر با فروش ۱۰ میلیون دلار یا کمتر، صدرنشین جدول فروش شدند.

در میان فیلم‌هایی که از این هفته در آمریکای شمالی اکران شدند، انیمیشن خانوادگی “پرش!” (Leap!) از شرکت واینستین بهتر از همه عمل کرد و با پنج میلیون دلار فروش در ۲۵۷۵ سینما، بعد از محافظ قاتل حرفه‌ای” و فیلم ترسناک “آنابل: آفرینش” (Annabelle: Creation) از شرکت‌های برادران وارنر و نیو لاین در رده سوم قرار گرفت. “آنابل: آفرینش” در سومین آخر هفته اکران ۷٫۴ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش داخلی خود را به ۷۷٫۹ میلیون دلار رساند.

“پرش!” که سینماروها در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A داده‌اند، درباره یک دختر ۱۱ ساله یتیم با صدای ال فانینگ است که آرزو دارد رقاص باله باشد. او با مخترعی جوان به نام ویکتور همراه می‌شود و با هم رویاهای خود را در پاریس قرن نوزدهم دنبال می‌کنند، زمانی که برج ایفل هنوز در دست ساخت است. آن‌ها در راه با شخصیت‌های مختلف مانند یک همکلاسی موذی و یک معلم سرسخت، اما مشوق رودررو می‌شوند. “پرش!” را اریک سامر و اریک وارین کارگردانی کرده‌اند.

تریلر معمایی “رودخانه ویند” از شرکت واینستین که از سه هفته پیش به طور محدود اکران شد، این هفته در ۲۰۹۵ سینما روی پرده رفت و با ۴٫۴ میلیون دلار رده چهارم جدول را به خود اختصاص داد. جرمی رنر و الیزابت اولسن در این فیلم به کارگردانی تیلور شریدان بازی می‌کنند. داستان درباره یک مأمور اف‌بی‌آی و یک کارمند سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده است که می‌کوشند به معمای یک جنایت در قرارگاه سرخ‌پوستی رودخانه ویند در وایومینگ پی ببرند.

“لوگان خوش‌شانس” (Logan Lucky) به کارگردانی استیون سودربرگ با ۴٫۳ میلیون دلار فهرست پنج فیلم پرفروش آخر هفته را کامل کرد.

“تولد اژدها” (Birth of the Dragon) از شرکت بی‌اچ تیلت متعلق به بلوم‌هاوس در اولین آخر هفته اکران در ۱۶۱۸ سینما ۲٫۵ میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم شد. این فیلم به کارگردانی جرج نالفی روایتی داستانی از زمانی است که بروس لی جوان در اواسط دهه ۱۹۶۰ وونگ جک من را به چالش می‌کشد تا در سان فرانسیسکو با هم مبارزه کنند. فیلیپ ان‌جی، رزمی‌کار و بازیگر متولد هنگ کنگ در فیلم نقش بروس لی را بازی می‌کند. تماشاگران در سینمااسکور به “تولد اژدها” درجه B داده‌اند.

در همین حال، رقابت بین فلوید می‌ودر و کانر مک‌گرگور از طریق فادم و می‌ودر پروداکشنز در ۴۸۱ سینما نمایش داده شد. این استراتژی جواب داد و فیلم این مبارزه ۲٫۴ میلیون دلار فروخت و در رده نهم قرار گرفت. متوسط فروش فیلم ۴٫۹۰۰ دلار بود که بهترین عملکرد بین ۱۰ فیلم پرفروش آخر هفته است.

فیلم مذهبی “همه قدیس‌ها” (All Saints) از شرکت افیرم متعلق به سونی نیز در ۸۴۶ سینما اکران شد و با تنها ۱٫۵ میلیون دلار فروش در رده شانزدهم جای گرفت. این فیلم به کارگردانی استیو گومر از روی داستان واقعی مایکل اسپرلاک، فروشنده‌ای که کشیش شد، ساخته شده است. او همراه گروهی پناهجو از آسیای جنوب شرقی همه چیز خود را به خطر انداخت تا کلیسای کوچک خود را نجات بدهد. جان کوبرت، کارا بونو و مایلز مور از بازیگران فیلم هستند.

منبع: علی افتخاری، هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 64221 و در روز دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳:۳۸
2024 copyright.