فیلمبراری «اوپنهایمر» نولان پایان یافت

فیلمبرداری فیلم سینمایی «اوپنهایمر» درباره زندگی دانشمند و فیزیکدان آمریکایی ملقب به پدر بمب اتمی، به پایان رسید.

به گزارش سینماسینما، تولید فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان از ماه فوریه آغاز شده بود و به تازگی در کالیفرنیا و پس از پنج ماه فیلمبرداری به پایان رسید.

این فیلم سینمایی برای اکران در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ از سوی کمپانی یوینورسال برنامه‌ریزی شده و حالا نولان یک سال برای تدوین و تکمیل مراحل فنی این فیلم فرصت دارد.

گفته می‌شود این فیلم که در آن کیلین مورفی در نقش «رابر اوپنهایمر» بازی کرده با بوجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده و کمپانی یونیورسال نیز پس از قطع همکاری نولان با برادران وارنر، پخش این فیلم را برعهده دارد.

ساخته جدید نولان که از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های IMAX و ۶۰ و ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید IMAX استفاده می‌شود.

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر کیلین مورفی در نقش اصلی؛ امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون، کنت برانا و کیسی افلک بازیگران اصلی این فیلم هستند.

منبع: ایسنا به نقل از ورلد آو ریل

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 176194 و در روز سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲:۵۳
2024 copyright.