فیلم جدید آیشواریا رای در هند هم دچار مشکل شد/ امکان ورود ارتش

آیشواریا رایپس از تصمیم هند برای خروج بازیگران پاکستانی از سینمای این کشور، حالا نمایش فیلم جدید آیشواریا رای به دلیل بازی یک بازیگر پاکستانی با مشکل روبه رو شده است.

به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، یک فیلم مهم بالیوودی با بازی بازیگر پاکستانی که قرار بود در فستیوال دیوالی به نمایش درآید به دلیل اختلافات سیاسی دو کشور هند و پاکستان دچار مشکل شده و در حال حاضر سر نمایش آن جنجالی برپا شده است. این مشکل از آنجا ناشی شده که صنعت فیلم هند حضور بازیگران آن سوی مرز را در فیلم‌های هندی ممنوع کرده است.

یک حزب ناسیونالیست هندو تهدید کرده که در صورت نمایش این فیلم هندی که ساخته کاران جوهر است به سینماهای کشور حمله می‌کند. فیلم «این دل مشکل دارد» به دنبال ایجاد تنش شدید بین دهلی‌نو و اسلام آباد با این مشکل روبه رو شده است.

این در حالی است که اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون هند نیز پذیرفته است از حضور بازیگران پاکستانی خودداری کند.

این فیلم که فواد خان بازیگر پاکستانی در آن بازی کرده، قرار است آخر هفته آینده اکران شود که دو روز پیش از شروع جشنواره دیوالی و از تعطیلات مهم هندی محسوب می‌شود.

رییس اتحادیه تهیه کنندگان نیز تاکید کرده که به دنبال وقایع اخیر بین دو کشور که احساسات همه را جریحه‌دار کرده با هیچ بازیگر پاکستانی در آینده همکاری نخواهد کرد.

بالیوود آخرین زمینی است که توپ اختلافات هند و پاکستان در آن به زمین خورده و پس از حمله ماه پیش ارتش پاکستان که موجب کشته شدن ۱۸ سرباز هندی شد، پای بالیوود نیز به این مناقشات کشیده شده است.

در همین حال پاکستان هم نمایش هر فیلم بالیوودی را ممنوع اعلام کرده و در برابر آن ملی‌گرایان افراطی هندی نیز تهدید کرده‌اند با نمایش هر فیلمی که بازیگران پاکستانی در آن حضور داشته باشند با خشونت تمام برخورد می‌کنند.

هند و پاکستان پس از استقلال پاکستان در سال ۱۹۴۷ سه جنگ بزرگ با هم داشته‌اند.

جوهر و همکاران او پذیرفته‌اند ۵۰ میلیون روپیه (برابر ۷۴۷ هزار دلار) به ارتش هند پرداخت کنند تا امکان نمایش این فیلم با وجود یک بازیگر پاکستانی فراهم شود. آنها اعلام کرده‌اند مراسمی هم برای بزرگداشت سربازانی که بر اثر حمله پاکستان کشته شدند برگزار می‌کنند. هنوز معلوم نیست این توافق‌ها تا چه حد بتواند جلوی بروز خطرات احتمالی ناشی از نمایش این فیلم را بگیرد.

در فیلم «این قلب مشکل دارد» آیشواریا رای باچان و رنبیر کاپور بازی کرده‌اند و این فیلم قرار است از جمعه راهی سینماها شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 30861 و در روز دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰:۱۶
2024 copyright.