لس‌آنجلس خانه موزه جرج لوکاس شد

جرج لوکاس، لس آنجلسشهردار لس‌آنجلس امروز اعلام کرد این شهر خانه موزه «هنر روایتی لوکاس» خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، اریک گارتسی شهردار لس‌آنجلس اعلام کرد پروژه یک میلیارد دلاری موزه جرج لوکاس در تاریخ ۴ ماه می ۲۰۲۰ در این شهر افتتاح خواهد شد.

این پروژه نزدیک پارک «یادبود» و تماشاخانه روباز لس‌آنجلس ساخته می‌شود.

مقامات سان فرانسیسکو که به نظر می‌رسید برای گرفتن این پروژه به نتیجه نزدیک‌تر بودند در لحظه آخر از شهر لس‌آنجلس جا ماندند. در حالی که لوکاس در لس‌آنجلس ریشه دارد در نهایت لس‌آنجلس از رقابت چند ماهه با سان فرانسیسکو پیروز بیرون آمد. این موزه قرار است به ارایه یادبودهای مجموعه «جنگ ستارگان» اختصاص داشته باشد و جفری کاتزنبرگ از مدیران برجسته هالیوودی چندی پیش از آن به عنوان جواهری یاد کرده بود.

جرج لوکاس آثاری هنری را که در مدتی بیش از ۴۰ سال گردآوری کرده و شامل بیش از ۱۰ هزار نقاشی و طراحی نیز است و حتی شماری از نقاشی‌های ادگار دگا امپرسیونیست فرانسوی را نیز شامل می‌شود، در این مجموعه جای داده است.

اما آثار اصلی گردآوری شده در این موزه حدود ۳۰ هزار اثر شامل استوری برد، لباس‌ها، نوشته‌ها و … مربوط به فیلم‌های «جادوگر شهر آز»، «کازابلانکا» و در وهله اول مجموعه «جنگ ستارگان» است. گفته شده با اجرای این پروژه حدود ۱۵۰۰ کار جانبی و ۳۵۰ کار دایم در لس‌آنجلس ایجاد می‌شود.

طراحی ساختمان این موزه که لوکاس دوست داشت طرحی فضایی داشته باشد، توسط ما یانسونگ آرشیتکت چینی انجام شده است.

این موزه دومین موزه هنری پس از موزه آکادمی است که در لس آنجلس شکل می‌گیرد. موزه آکادمی قرار است اواخر سال ۲۰۱۸ درهای خود را روی علاقه‌مندان باز کند.

جرج لوکاس خالق «جنگ ستارگان» خودش تامین مالی این پروژه را عهده‌دار شده و بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت موزه، در نظر گرفته و این به جز قیمت آثاری است که در این موزه ارایه خواهد شد و بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39608 و در روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷:۰۵
2024 copyright.