مخالفت اسپیلبرگ با حضور نتفلیکس در اسکار

استیون اسپیلبرگ فیلمساز سرشناس آثار نتفلیکس را شایسته دریافت جایزه اسکار نمی‌داند.

به گزارش سینماسینما، بحث گنجاندن آثار کمپانی نتفلیکس در دسته آثار سینمایی یا تلویزیونی همواره داغ بوده است. هنگامی که بحث درباره اسکار باشد بحث جالب‌تر می‌شود. آیا باید این آثار را در رقابت برای دریافت اسکار وارد کرد یا نه؟

استیون اسپیلبرگ کارگردان برنده اسکار در این باره نظر قاطعی دارد. به نظر او آثار نتفلیکس جایی در اسکار ندارند. او در این باره گفت: «وقتی کار را در فرمت آثار تلویزیونی می‌سازید، نتیجه فیلمی تلویزیونی است که اگر خوب باشد بدون شک لایق دریافت جایزه امی است نه جایزه اسکار. به نظر من نباید به صرف کمتر از یک هفته اکران محدود در چند سالن سینما اجازه حضور در رقابت اسکار را پیدا کنند.»

نتفلیکس اخیرا در عرصه اسکار نیز وارد رقابت شده است و با فیلم‌هایی مثل «مادباند» به کارگردانی دی ریس و «سیزدهم» به کارگردانی آوا دورنی در این رقابت حضور پیدا کرده است.

البته اسپیلبرگ تنها منتقد نتفلیکس نیست. پیش از این کریستوفر نولان هم به شیوه اکران فیلم‌ها در نتفلیکس تاخته بود، هر چند که پس از آن عذرخواهی کرد و حرف‌هایش را «غیردیپلماتیک» خواند.

بحث دسته‌بندی آثار نتفلیکس بسیار گسترده است. حضور این کمپانی در جشنواره‌های سینمایی نیز همواره جنجالی بوده است. اخیرا جشنواره کن قانونی وضع کرده است که بر اساس آن تنها فیلم‌هایی قادر به شرکت در این جشنواره خواهند بود که اکران سینمایی هم داشته باشند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83253 و در روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۸:۳۷
2024 copyright.