معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز جایزه گرفتند

با اعلام اسامی برندگان جوایز پلاتینو ۲۰۲۲، خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز هر دو به عنوان برنده انتخاب شدند.

به گزارش سینماسینما، فیلم «رئیس خوب» ساخته فرناندو لئون د آرانوآ که در فهرست کوتاه نامزدهای اسکار امسال هم جای گرفته بود و سریال آرژانتینی «پادشاهی» و فیلم «مادران موازی» پدرو آلمادوار از جمله برندگان جوایز پلاتینو ۲۰۲۲ بودند.

شب پیش در نهمین دوره اهدای جوایز پلاتینو، خاویر باردم برای بازی در نقش اصلی فیلم «رئیس خوب» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و پنه‌لوپه کروز جایزه تماشاگران را برای بازی در «مادران موازی» ساخته پدرو آلمادوار دریافت کرد.

جایزه پلاتینو که بزرگ‌ترین جایزه برای فیلم‌ها و سریال‌های آمریکای لاتین، اسپانیا و پرتغال است و مراسم اهدای جوایز آن در مادرید برگزار شد با اهدای جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی به فیلم «رئیس خوب» به پایان رسید و افتخارات جدیدی را نصیب فیلمی ساخت که در جوایز گویا هم درخشیده بود و با رکورد کسب ۲۰ نامزدی، ۶ جایزه مهم را دریافت کرده بود.

جایزه بهترین بازیگر زن سینما به بلانکا پورتیلو برای بازی در فیلم «ماکسیبل» اهدا شد که درباره زنی به همین نام است که با وجود کشته شدن همسرش به دست گروه تروریستی اتا، برای آشتی در باسک مبارزه می‌کرد.

سریال ۸ قسمتی «پادشاهی» از نتفلیکس که توسط «کی‌اند اس فیلمز» آرژانتین ساخته شده و کلادیا پینرو فیلمنامه‌نویس و مارسلو پینیارو کارگردان سازندگان آن بودند جایزه بهترین سریال را برد و خواکین فوریل برای بازی در آن بهترین بازیگر نقش مکمل شد. قسمت دوم این سریال در دست ساخت است.

نجوا نیمری نیز برای بازی در «مانی هایست» بهترین بازیگر زن مکمل تلویزیون شد.

جایزه انیمیشن هم به «آینبو: روح آمازون» ساخته ژوزه زلادا رسید که محصول پرو، آمریکا و هلند است و با وجود کرونا در گیشه جهانی هم از آن استقبال شده بود.

«آخرین جنگل» ساخته لوییس بولونیزی که برنده جایزه تماشاگران بخش پانورامای برلیناله ۲۰۲۱ شده بود هم جایزه بهترین فیلم مستند را به خانه برد. این فیلم درباره استخراج غیرقانونی معدن در زمین‌های جنگل‌های بارانی مرزی برزیل و ونزوئلا است.

در بخش انتخاب تماشاگران، علاوه بر پنه‌لوپه کروز، فیلم «مادران موازی» عنوان بهترین فیلم را گرفت و خاویر باردم هم به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد و سریال «پادشاهی» نیز جایزه بهترین سریال را به خانه برد. مرسدس ماریون و چینو دارین نیز برای بازی در همین سریال از سوی مردم به عنوان بهترین بازیگر زن و مرد سریال انتخاب شدند.

جایزه پلاتینو که از سال ۲۰۱۴ تاکنون اهدا می‌شود برای حمایت از آثار سینمایی و تلویزیونی ۲۳ کشور اسپانیایی زبان راه‌اندازی شده و امسال از میان ۸۱۱ اثر دست به انتخاب برندگان خود زد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 174228 و در روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸:۴۲
2024 copyright.