معرفی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا/ نامزدی «عنکبوت مقدس» در چندین رشته

سینماسینما، پاریس: آکادمی فیلم اروپا، نامزدهای خود را برای دریافت این جوایز که در ماه دسامبر برپا می‌شود اعلام کرد.

پنج فیلم نامزد نهایی عبارتند از: عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی از دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه، نزدیک ساخته لوکاس دونت از بلژیک، (هر دو این فیلمها در مسابقه جشنواره کن بودند و برای اسکار نیز ارسال شده اند) کورساژ، از اتریش، مثلث غم (برنده نخل طلا) از سوئد جزو دیگر نامزدها هستند که آنها نیز در جشنواره کن امسال حضور داشتند. دربک بخش فیلمهای کمدی سه فیلم از اسپانیا، فرانسه و ایسلند انتخاب شده اند. در بخش «کشف» فیلمهای ۱۰۷ مادر از اسلواکی، عشق به روایت والدا از بلژیک و فرانسه، افراد دیگر ، از لهستان، پامفیر از اوکراین، بدن های کوچک از ایتالیا و Sonne از اتریش نامزد شده اند.

همچنین در بخش مستند پنج فیلم از سوئیس، دانمارک، لیتوانی، لهستان و ایتالیا نامزدهای این بخش هستند. در بخش فیلمهای کارتون نیز پنج فیلم نامزد شده اند. در بخش بهترین فیلمهای کوتاه اروپا پنج فیلم از کشورهای پرتغال، اسلوونی، چک، لیتوانی و اتریش به مرحله نامزدهای نهایی راه یافته اند.

برای بهترین کارگردانان اروپا می‌توان از علی عباسی (عنکبوت مقدس)، لوکاس دونت (نزدیک) ماری کروتزر (کورساژ)، جرزی اسکولیموفسکی (E O) الیس دیوپ (سنت عمر) و روبن اسلاند برای مثلث غم نام برد. نامزدهای در بخش بهترین بازیگر زن زهرا امیر ابراهیمی نیز جزو پنج نامزد نهایی است. همچنین در رشته سناریو، پنج فیلم نامزد نهایی این رشته شده اند از جمله عنکبوت مقدس (علی عباسی) روبن اسلوند، کنت برانا برای بلفاست و کارگردان نزدیک ( لوکاس دونت). مراسم این جوایز روز دهم دسامبر برپا خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 182295 و در روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۸:۰۵
2024 copyright.