نخست وزیر ایتالیا روی پرده سینماها می‌رود

سیلویو برلوسکونیکارگردان برنده اسکار ایتالیایی در فیلم جدیدش به زندگی «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر سابق این کشور می‌پردازد.

به گزارش سینماسینما، «پائولو سورنتینو» کارگردان ایتالیایی که با فیلم «زیبایی بزرگ» در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب جایزه اسکار بهترن فیلم خارجی شد از ساخت فیلمی بر اساس زندگی «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر سابق و جنجالی این کشور خبر داد.

این فیلم که بنابر اعلام برخی منابع «لورو» (به زبان ایتالیایی به معنای «آنها») نام دارد با فیلمنامه‌ای از خود «سورنتینو» و به زبان ایتالیایی ساخته خواهد شد و فیلمبرداری آن نیز به احتمال فراوان از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز می‌شود.

«سیلویو برلوسکونی» که بزودی ۸۰ ساله خواهد شد، تصمیم دارد پس از دو دهه و چهار بار حضور به عنوان نخست وزیر ایتالیا از دنیای سیاست خداحافظی کند. وی در ماه جولای یک عمل جراحی قلب باز انجام داد و سهام باشگاه فوتبال آ.ث میلان که نماد موفقیتش بود را نیز به یک کنسرسیوم چینی فروخت.

قرار است فیلم «لورو» تصویرگر دنیای «برلوسکونی» باشد و نگاه انتقادی به زندگی این چهره سیاسی پرحاشیه نخواهد داشت.

«لورو» جدیدترین ساخته «سورنتینو» پس از سریال ۱۰ قسمتی «پاپ جوان» با بازی «جود لا» است که امسال دو قسمت اول آن در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد. این کارگردان ایتالیایی در سال ۲۰۱۵ نیز کمدی درام «جوانی» را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز فیلم اروپا شد.

این شخصیت سیاسی پیش از این نیز در چندین فیلم مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته بود که از آن جمله می‌توان به فیلم «کیمن» محصول سال ۲۰۰۸ میلادی به کارگردانی «نانی مورتی» دیگر فیلمساز معروف ایتالیایی اشاره کرد.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 26181 و در روز سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱:۵۱
2024 copyright.