نظر منفی منتقدان نسبت به «اوریانا»

منتقدان فیلم زندگی «اوریانا فالاچی» روزنامه‌نگار معروف ایتالیایی را نپسندیدند.اوریانا فالاچیاین فیلم با عنوان «اوریانا» به کارگردانی «مارکو تورکو» حدود شش ماه پیش در دو قسمت از تلویزیون دولتی ایتالیا به نمایش درآمده بود و اخیرا در یک نسخه سینمایی ۱۰۶ دقیقه‌ای در فرانسه اکران عمومی شده است.

منتقد هالیوود ریپورتر فیلم «اوریانا» را اثری ضعیف خوانده است که دارای اشتباهات تاریخی و فنی متعددی است به عنوان مثال در بازسازی مصاحبه «فالاچی» با حضرت امام (ره)، شهر قم شبیه شهرهای عربی و با درختان نخل به تصویر کشیده شده است و علاوه بر دیگر اشتباهات اساسی و فنی به بسیاری از رویدادهای مهم زندگی وی نمی‌پردازد و موسیقی فیلم نیز کاملا عربی است.

با توجه به عکس منتشر شده از بازیگر، هیچ شباهتی میان وی و حضرت امام خمینی (ره) وجود ندارد که این خود نشان از نابلد بودن دست‌اندرکاران این فیلم است. به گزارش بی‌بی‌سی، در این فیلم یک دانشجوی دورۀ دکترا به نام «لیزا» به سراغ «فالاچی» بازنشسته و بیمار با بازی «ویتوریا پوچینی»می‌رود تا به او در آرشیو کردن نوشته‌ها و مصاحبه‌هایش کمک کند و بعد از این ملاقات در فلاش‌بک‌های متعدد، فالاچی گذشته‌اش را برای «لیزا» بازگو می‌کند.

اوریانا فالاچی یکی از مشهورترین روزنامه‌نگاران قرن بیستم بود که سابقه مصاحبه با بسیاری از رهبران سیاسی جهان از جمله آیت‌الله خمینی (ره)، «یاسر عرفات»، «ذوالفقار علی بوتو»، «محمد رضا پهلوی»، «ایندیرا گاندی»، «معمر قذافی» و «هنری کیسینجر» را در کارنامه کاری خود داشت.

او در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶ در سن هفتاد و شش سالگی در بیمارستانی در شهر فلورانس ایتالیا بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 938 و در روز چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۴:۴۲
2024 copyright.