نژادپرستی دامن‌گیر بازیگر آسیایی هالیوود شد/ تغییر نام برای نقش گرفتن

کلویی بنت بازیگر آمریکایی که تباری چینی دارد، مجبور شد برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگی‌اش را از وانگ به بنت تغییر دهد.

به گزارش سینماسینما، ماجرای «سفیدپوست نمایی» یا همان «وایت واشینگ» در هالیوود سر دراز دارد و این بار ابعادی تازه پیدا کرده است. حال هالیوود متهم است که به دلیل نژادپرستی حاضر به استخدام بازیگران غیرسفیدپوست نیست.

کلویی بنت بازیگر سریال «ماموران شیلد» مدعی شده است که برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگی‌‌اش را از وانگ به بنت تغییر داده است.

او این موضوع را در پاسخ به پرسش فردی در اینستاگرام بیان کرده است. او در این باره نوشت: «تغییر نام خانوادگی ریشه‌ خانوادگی من در چین را تغییر نمی‌دهد. من چینی آمریکایی هستم، در چین زندگی کرده‌ام و به زبان چینی صحبت می‌کنم. اما من باید زندگی کنم و هالیوود آنقدر نژادپرست است که با نام خانوادگی پیشینم مرا به کار نمی‌دهد. حال من هر آنچه در توان دارم انجام می‌دهم تا دیگر هیچ کسی مانند من برای کار کردن مجبور نشود نامش را تغییر دهد.»

«سفیدپوست نمایی» مردم در هالیوود در چند وقت اخیر جنجال‌های بسیاری به پا کرده است. در آخرین نمونه اد سرکین بازیگر سرشناس بریتانیایی در اعتراض به استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش شخصیت‌های غیرسفیدپوست نپذیرفت در فیلم «پسر جهنمی» بازی کند.

اقدام سرکین با تحسین بسیاری از جمله کلویی بنت روبه‌رو شد. بنت در این باره نوشت: «حرکت تو گامی تاثیرگذار و روبه جلو بود. از تو سپاسگزارم و امیدوارم که کارت الهام‌بخش دیگر بازیگران و دیگر فیلمسازان شود.»

از مشهورترین نمونه‌های سفیدپوست نمایی هالیوود در فیلم‌ها می‌توان به انتخاب تیلدا سویینتون برای بازی در نقش یک استاد تبتی در فیلم «دکتر استرنج» و انتخاب اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم «روح در کالبد» اشاره کرد.

منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 64681 و در روز شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷:۵۶
2024 copyright.