هدیه‌ بازیگر زن انگلیسی برای مسافران مترو چیست؟‌

اما واتسوناما واتسون بازیگری که با نقش‌آفرینی در «هری پاتر» به شهرت رسید، برای ترغیب مردم به مطالعه در یک حرکت ابتکاری شرکت کرده است.

به گزارش سینماسینما، واتسون ۱۰۰ نسخه از کتاب «مامان و من و مامان»‌ نوشته مایا آنجلو را در مکان‌هایی از سیستم‌ حمل‌ونقل زیرزمینی لندن قرار می‌دهد. آنجلو در این کتاب خاطرات خود از مادرش ویوین بکستر جانسون را برای مخاطب روایت می‌کند.

بازیگر «مزایای گوشه‌گیر بودن» عکس‌ها و ویدئوهایی از خودش منتشر کرده است که در آن‌ها در حال قرار دادن کتاب در مکان‌های مختلف متروی لندن دیده می‌شود.

او همراه هر کدام از این کتاب‌ها یادداشتی با این مضمون به جا گذاشته است:‌ «از کتاب خوب مراقبت کنید و پس از پایان مطالعه دوباره آن را در مکانی در متروی لندن رها کنید تا فرد دیگری آن را بیابد.»

این حرکت واتسون در مسیر پروژه «کتاب‌ها در مترو»‌ انجام گرفته است. این پروژه قصد دارد برای مسافران سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی لندن کتاب‌ فراهم کند تا در طول سفر خود مطالعه کنند.

واتسون کتاب «مامان و من و مامان»‌ را اینگونه توصیف کرده است:‌ «داستان کتاب درباره ویوین بکستر مادر مایا آنجلو است که او را در کودکی ترک کرد. این کتاب روابط پیچیده این دو را به تصویر می‌کشد. شاید این کتاب دریچه‌ای باشد تا ما را با چگونگی پا گرفتن یک شاعر و نویسنده و دست یافتن او به موفقیت آشنا کند.»

پروژه «کتاب‌ها در مترو» شرکت واتسون را برای این حرکت ستود:‌ «از اینکه فرد الهام‌بخشی چون واتسون با اشتراک این چنین کتابی در پروژه شرکت کرده است، هیجان‌زده شده‌ایم. بی‌صبرانه منتظریم تا واکنش افراد را پس از یافتن کتاب‌ها ببینیم.»

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 31784 و در روز جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱:۰۴
2024 copyright.