«همه جا همه چیز یکباره» جوایز اسپریت را هم درو کرد

فیلم «همه جا همه چیز یک‌باره» با ۷ جایزه از جوایز اسپریت ۲۰۲۳ به خانه رفت.

به گزارش سینماسینما، «همه جا همه چیز یک‌باره» در حالی که با کسب ۸ نامزدی از جوایز اسپریت پیشتاز این جوایز بود موفق شد تا ۷ جایزه را از آن خود کند که کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای دانیل کوان و دانیل شاینرت از جمله آنهاست. این فیلم همچنین برای بازی میشل یئو جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی، برای بازی هی هوی کوان جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل، برای بازی استفانی هسو جایزه بهترین عملکرد و نیز جایزه بهترین تدوین را برد.

این فیلم که ساخته ۲ دانیل است «تار» تاد فیلد با ۷ نامزدی را پشت سر گذاشت و «تار» در نهایت جایزه بهترین فیلمبرداری را برد.

«افترسان» شارلوت ولز هم با کسب ۵ نامزد پشت سر این ۲ فیلم جای داشت که در نهایت جایزه بهترین فیلم بلند اول را دریافت کرد. هر ۳ این فیلم‌ها در رقابت اسکار هم در فهرست نامزدها جای دارند؛ هر چند «همه چیز همه جا…» با کسب ۱۱ نامزدی از اسکار، آنجا هم پیشتاز است.

برنده سال پیش بهترین فیلم جوایز اسپریت فیلم «دختر گمشده» مگی جیلنهال بود که در اسکار در این بخش نامزد هم نشده بود و برنده سال ۲۰۲۱ «سرزمین آوارگان» کلویی ژائو بود که جایزه بهترین فیلم اسکار را هم کسب کرد.

در بخش بهترین مستند «همه زیبایی و خونریزی» عنوان بهترین فیلم مستند را کسب کرد و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی به «جوی‌لند» ‌از پاکستان رسید.

امسال نامزدهای بهترین بازیگر اسپریت بدون جنسیت نامزد شده بودند و کیت بلانشت و میشل یئو در کنار پل مسکال از ۱۰ بازیگر نامزد شده در این بخش بودند.

«زنان حرف می‌زنند» ساخته سارا پولی هم جایزه رابرت آلتمن را برد که به کارگردان، کارگردان بازیگران و گروه بازیگران یک فیلم اهدا می‌شود.

در بخش تلویزیونی «خرس» بهترین سریال تازه شد و کوئنیتا برانسون برای «دبستان آبوت» بهترین بازیگر اصلی و آیو اریبیری برای «خرس» بهترین بازیگر نقش مکمل شدند. جایزه بهترین سریال مستند یا سریال بدون فیلمنامه هم به «تمرین» رسید.

جایزه ایندیپندنت اسپیریت در سال ۱۹۸۴ با هدف جایزه دادن به فیلمسازان مستقل پایه‌گذاری شد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 185061 و در روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۲:۵۳
2024 copyright.