هند با «ستاره های راک دهکده» راهی اسکار شد

فدراسیون فیلم هند «ستاره های راک دهکده» ساخته ریما داس را به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار برگزید.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم داستان دختر بچه ۱۰ ساله ای است که در شرایطی سخت و دشوار در دهکده ای مستعد سیل در استان آسام بدنبال ایجاد یک گروه موسیقی راک است.

«ستاره های راک دهکده» نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد. این فیلم پس از آن با حضور در جشنواره های متعدد  توانست جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم برابری جنسیتی و جایزه منتقدان جوان در جشنواره فیلم بمبئی را از آن خود کند.

جایزه بهترین مشارکت هنری از جشنواره فیلم قاهره و جایزه بهترین موسیقی در جشنواره بوئنوس آیرس نیز از دیگر جوایز کسب شده توسط فیلم است.

«ستاره های راک دهکده» در جوایز ملی فیلم هند نیز جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین تدوین برای ریما داس، جایزه بهترین بازیگر دختر خردسال برای بهانیتا داس بازیگر نقش اصلی فیلم و جایزه بهترین صداگذاری برای ملیکا داس را از آن خود کرد.

داس در واکنش به انتخاب فیلمش چنین گفت: از کمیته انتخاب برای آن که ما را در این فیلم باور کردند بسیار تشکر می کنم.

فیلم قرار است روز ۲۸ سپتامبر در هند اکران شود.

کشور هند از سال ۱۹۵۷ هر ساله نماینده ای برای شرکت در اسکار انتخاب می کند. با این حال تاکنون تنها ۳ فیلم «مادر هند» (۱۹۵۷)، «سلام بمبئی» (۱۹۸۸) و «باج: روزی روزگاری در هند» (۲۰۰۱) توانسته اند در میان ۵ نامزد نهایی اسکار قرار بگیرند و البته هیچ کدام نیز جایزه اسکار را بدست نیاوردند.

منبع: مهرنیوز

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 96992 و در روز یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷:۰۷
2024 copyright.