«واشکافی یک سقوط» در صدر جدول منتقدان فرانسوی

سینماسینما، محمد حقیقت- جشنواره کن: هفتادوششمین دوره جشنواره کن  از نیمه گذشت. جدول امتیازدهی منتقدین فرانسوی از ۱۵ نشریه و امتیازات داده شده به فیلم‌ها، نشان از تفاوت اساسی در دیدگاه‌های این منتقدان دارد.

در جدول ارزشگذاری (تصویر زیر) تا به امروز دوشنبه ۲۲ ماه مه، بیشترین امتیاز به فیلم فرانسوی «واشکافی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه، داده شده؛ این فیلم ۵ نشان نخل طلا که بالاترین امتیاز است را بدست آورده است. در ضمن همین فیلم در ارزشگذاری منتقدین بین‌المللی در مجله اسکرین، نیز با بدست آوردن ۳,۱ درصد آرا بالاترین امیتاز را تا به امروز بدست آورده است. در همین نشریه کمترین امتیاز با ۱,۳ آرا، به فیلم امریکایی «مگس های سیاه» ساخته ژان استفن سو ویر ، با بازی شان پن تعلق گرفته است. این فیلم به شیوه فیلم‌های درجه دوم تلویزیونی امریکایی ساخته شده است.

در این دوره از جشنواره، فیلم‌های برخی از کارگردانان نامدار انتظار مخاطبان را برآورده نکرد. یکی از این فیلم‌ها، فیلم ترکی «درباره علف های خشک» ساخته نوری بیلگه جیلان است. اگرچه مخاطبان در این فیلم شاهد پلانهای بسیار زیبا هستند اما زمان آن، حدود یک ساعت اضافه است!

در چند روز باقی مانده عاشقان سینما منتظر دیدن فیلمهای اکی کوریسماکی، کن لوچ، نانی مورتی، وس اندرسون، مارکو بلوکیو، و بویژه ویم وندرس هستند. احتمالا غافلگیری‌های بسیار می تواند در راه باشد. هنوز شرط بندی بر سر اینکه کدام فیلم واقعا شایستگی بردن نخل طلا را دارد شروع نشده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 187025 و در روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۹:۳۲
2024 copyright.