ورنر هرتزوگ به «قهرمان» اصغر فرهادی جایزه می‌دهد

جایزه سالانه بنیاد «ورنر هرتزوگ» به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی برنده اسکار اعطا می‌شود.

به گزارش سینماسینما، جایزه فیلم «ورنر هرتزوگ»، جایزه ای سالانه با مبلغ ۵۰۰۰ یورو است که می‌تواند به یک فیلم داستانی، یک مستند، یک فیلمساز، یک بازیگر یا هر فرد فعال در عرصه هنر سینما تعلق گیرد که به دستاوردهای ویژه در نوآوری، شجاعت و بینش دست یافته باشد.

این جایزه برای شهروندان همه کشورها آزاد است و هیچ رقابتی برای دریافت آن وجود ندارد و برنده سالانه آن از سوی بنیاد «ورنر هرتزوگ» فیلمساز و مستندساز سرشناس آلمانی معرفی می‌شود.

«ورنر هرتزوگ» فیلمساز و مستندساز مطرح آلمانی درباره اعطای جایزه توضیح داد: «اصغر فرهادی بی شک برجسته ترین فیلمساز ایرانی است. فرهادی دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرده است که او را به یکی از معدود کارگردانانی در سراسر جهان تبدیل می کند که دو بار برنده این جایزه در این شاخه شده است. او همچنین جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برای فیلم «فروشنده» دریافت کرد. فرهادی در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای فیلم «قهرمان» شد. او همچنین به عنوان فیلمنامه‌نویس بالاترین تمجیدها را دریافت کرد و همچنین جالب است که «برنیس بژو» بازیگر فرانسوی با بازی در فیلم «گذشته» ساخته فرهادی، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را دریافت کرد. بی صبرانه منتظر دیدار و گفتگو با اصغر فرهادی پس از نمایش فیلمش در مونیخ هستم».

قرار است اصغر فرهادی جایزه فیلم «ورنر هرتزوگ» را روز ۱۴ اکتبر (جمعه ۲۲ مهر ماه) طی مراسمی در سینماتک مونیخ دریافت کند که با نمایش فیلم «قهرمان» و گفتگو میان اصغر فرهادی و «ورنر هرتزوگ» همراه خواهد شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 181869 و در روز پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴:۳۳
2024 copyright.