«پری آبادان»، فیلم افتتاحیه پانورامای برلین/ امید در منطقه جنگی

سینماسینما، پاریس: عصر پنجشنبه فرش قرمز هفتادوسومین دوره جشنواره برلین گسترده شد.

دعوت شدگان بسیاری به همرا تعدادی از ستارگان دنیای سینمای جهان به کاخ جشنواره رفتند تا در مراسم افتتاحیه شرکت کنند، اما در همین روز فیلم افتتاحیه بخش پانوراما، نیز از سینماگر ایرانی مقیم فرانسه، سپیده فارسی (به نام پری آبادان) با اسم انگلیسی آژیر بنمایش در آمد. این اثر که بشکل کارتون دو بعدی ساخته شده وقایع شهر آبادان را در ابتدای جنگ ایران ‌عراق به شکل داستانی تعریف می‌کند. نوجوانی ۱۴ ساله به نام امید در اثر جنگ در منطقه ای گرفتار آمده و برای این که قهرمانانه از میان فاجعه بگریزد، تلاش می‌کند. در یک مقطع خاصی از زندگی او حوادثی رخ می‌دهد و درمیانه جنگ که بسیاری از شهر فرار می‌کنند، امید می‌خواهد از پدر بزرگ خود حمایت کند.

فیلم واقعه خانمانسوز جنگ را مد نظر دارد و از نظر ساختاری خیلی تمیز و بشکل زیبایی این آشفته بازار جنگ را به شکل چشم نواز بنمایش می‌گذارد. این فیلم بیشتر بر نیروهای سرکوبگر دشمن تکیه دارد که قهرمان آن در پایان بر مشکلات پیروز می‌شود. این اثر را می‌توان درامی که تلاش شده شاعرانه ساخته شود شناخت.

سپیده فارسی قبلا فیلم هایی مستند و همچنین داستانی در ایران و در خارج ساخته بود. این فیلم جدید او، می‌تواند زمینه بهتری برای فروش در مقایسه با فیلمهای قبلی‌اش داشته باشد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 184610 و در روز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۱:۵۷
2024 copyright.