چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران می‌کند

وودی آلندر حالی که سینماهای آمریکا از اکران فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» ساخته وودی آلن خودداری کردند، چین قصد نمایش فیلم را دارد.

به گزارش سینماسینما، مقامات چینی که معمولا برای انتخاب فیلم‌های خارجی حساسیت زیادی به خرج می‌دهند، فیلم تحریم شده وودی آلن را از این امر مستثنی دانستند.

در حالی که چین فیلمی چون «سرزمین آوارگان» را به دلیل اظهارنظرهای کارگردان آن از نمایش در این سرزمین محروم کرده است، فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» وودی آلن اجازه اکران در بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به دست آورده است.

گرچه پیشتر فیلم‌های «نیمه شب در پاریس» و «به سوی رم با عشق» وودی آلن در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای به نمایش درآمده است، اما «یک روز بارانی در نیویورک» اولین فیلم آلن خواهد بود که امکان اکران سینمایی کامل در این کشور را کسب می‌کند.

به این ترتیب چین سومین کشور بزرگی خواهد بود که این فیلم وودی آلن را به نمایش درمی‌آورد. این در حالی است که نمایش سریال مستند «آلن در برابر فارو» که بار دیگر ادعاهای قدیمی دختر خوانده آلن را علیه وی مطرح ساخت و به تازگی از شبکه اچ‌بی‌او منتشر شد، بار دیگر این کارگردان کهنه‌کار را در مظان اتهام قرار داد.

فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و با ادعاهای دختر خوانده آلن بلافاصله بازیگران فیلم از حضور در آن ابراز تاسف کردند و گریفین نیومن، بازیگر فیلم، دستمزدش را به خیریه بخشید. دیگر بازیگران فیلم شامل تیموتی شالامه، سلنا گومز و ربکا هال نیز همین کار را انجام دادند.

وضعیت «یک روز بارانی …» در تابستان ۲۰۱۸ پیچیده‌تر شد و آمازون با متوقف کردن قراردادش با وودی آلن از اکران آن خودداری کرد. در نهایت سال ۲۰۱۹ وودی آلن از این کمپانی برای این قرارداد ۶۸ میلیون دلاری شکایت کرد و در نهایت با توافق با آن، حقوق توزیع فیلم را به دست آورد.

با این حال فیلم هرگز اکران گسترده‌ای در آمریکا نشد و پس از نمایشی کوتاه مدت در چند سینما راهی سرویس آنلاین نمایش شد. این فیلم که با بودجه ۲۴ میلیون دلاری ساخته شد در نهایت فروشی ۲۲ میلیون دلاری را در بازارهای اروپا، آمریکای لاتین و آسیا تجربه کرد. آخرین جایی که فیلم اکران شد، لهستان در تابستان ۲۰۱۹ بود و پس از آن شروع پاندمی موجب توقف اکران شد.

چین می‌تواند به راحتی به بزرگ‌ترین بازار خارجی فیلم بدل شود و جای فرانسه و ایتالیا را که با فروش بالغ بر ۴.۲ میلیون دلار از آن استقبال کرده‌اند، بگیرد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 154609 و در روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳:۱۴
2024 copyright.