گام بلند «همه چیز همه جا به یکباره» به سمت موفقیت در اسکار/ برگزیدگان انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند

«دانیل کوان» و «دانیل شاینرت» برای فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» جایزه اصلی انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) را به خود اختصاص دادند و قدم بزرگی به سوی موفقیت در اسکار ۲۰۲۳ برداشتند.
به گزارش سینماسینما، انجمن کارگردانان آمریکا که دارای حدود ۱۹ هزار عضو رای دهنده است، در طول تاریخ ۷۵ ساله خود، معتبرترین پیش‌بینی کننده برای جایزه بهترین کارگردانی اسکار بوده و تنها هشت برنده جایزه (DGA) این انجمن، نتوانسته‌اند جایزه اسکار کارگردانی را کسب کنند که آخرین مورد آن «سم مندس» برای فیلم «۱۹۱۷» بود که در سال ۲۰۲۰ رقابت اسکار کارگردانی را به «بونگ جون هو» (انگل) باخت.
در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار در ۸۸ موردی که یک فیلم برنده شاخه بهترین کارگردانی شده در ۶۷ مورد هم جایزه بهترین فیلم را نیز به خود اختصاص داده است. فیلم «همه چیزهمه جا به یکباره» با نامزدی در ۱۱ شاخه پیشتاز نامزدهای نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.
«دنیل کوان» و «دنیل شاینرت» معروف به «دنیلز»، سومین گروه کارگردانی هستند که موفق به کسب جایزه اصلی انجمن کارگردانان آمریکا می‌شوند و در این راه از رقیب قدرتمندی به نام «استیون اسپیلبرگ» عبور کرند که با ۱۳ بار نامزدی و ۳ جایزه، پرافتخارترین سینماگر در این جوایز ست و امسال با فیلم «فبلمن‌ها» برای کسب چهارمین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا در رقابت بود.
«تاد فیلد» برای فیلم «تار»، «جوزف کوزیسنکی» برای ساخت فیلم اکشن «تاپ گان: ماوریک» و «مارتین مک‌دونا» برای فیلم «بنشی‌های اینیشرین» دیگر نامزدهای جایزه دستاورد کارگردانی فیلم‌های بلند در هفتاد و پنجمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا بودند.
در شاخه بهترین کارگردانی فیلم اول هم «شارلوت ولز» برای فیلم «افترسان» جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را در رقابت «آلیس دیوپ» (سنت عمر)، «اودری دیوان» (اتفاق)، «جان پاتون فورد» (امیلی جنایتکار) و «آنتونیا کاسیژانوویچ» (مورینا) دریافت کرد.
همچنین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا در بخش سریال‌های درام به «سم لوینستون» برای سریال «مثل مرغ مگس خوار بی حرکت بایست» رسید و «بیل هادر» هم برای سریال «باری» برنده شاخه بهترین سریال طنز شد.
«هلن شاور» هم برای «چه کسی آنجاست؟» جایزه بهترین فیلم تلویزیونی یا مینی‌سریال را از جوایز «DGA» به خود اختصاص داد.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 184656 و در روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰:۳۶
2024 copyright.