«گرگ جنگجو» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین شد

گرگ جنگجودومین قسمت از فیلم اکشن «گرگ جنگجو» با فروش بالغ بر نیم میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین نام گرفت.

به گزارش سینماسینما، این فیلم به کارگردانی «وو جینگ» پس از تنها ۱۲ روز اکران در سینماهای چین به فروش ۵۰۶ میلیون دلار دست یافت و با عبور از فروش کمدی درام «پری دریایی»، پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در تاریخ سینمای چین شد.

داستان این فیلم اکشن و جنگی، درباره یک افسر نیروهای ویژه است که پس از حمله تروریست‌ها به یک روستای نزدیک، دوباره به خدمت بازمی‌گردد و در آن «وو جینگ» علاوه بر کارگردانی در کنار «فرانک گریلو»، «سلینا جید»، «وو گانگ» و «ژانگ هان» نقش‌آفرینی کرده است.

فیلم «گرگ جنگجو ۲» در تاریخ ۲۷ جولای در گیشه چین و کشورهای دیگر اکران خود را آغاز کرد و در حالی که در تعداد نه چندان زیادی کشور به روی پرده رفته است، در دو هفته گذشته در صدر پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های سینمای جهان جای گفته و از فیلم‌های مطرح هالیوودی چون «دانکرک» پیشی گرفته است.

فروش خوب این فیلم می‌تواند سینمای چین را به رکورد جدید در میزان فروش سالانه برساند که امسال تا پایان ماه جولای با رشد ۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 62236 و در روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹:۳۲
2024 copyright.