گمانه‌زنی فیگارو؛ فیلم دیوید لینچ جشنواره کن را افتتاح می‌کند/ برگزاری نشست مطبوعاتی فرمو در روز پنج‌شنبه

سینماسینما، پاریس: علیرغم شایعات منتشر شده در پاریس طی دیروز و امروز درباره به تاخیر افتادن کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن، امشب ساعت شش و نیم به وقت فرانسه اعلام شد که دو روز دیگر، روز پنجشنبه ۱۴ آوریل، این کنفرانس ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد و دعوتنامه رسمی آن برای رسانه‌های خارجی مقیم پاریس ارسال شده است.

این شایعه از آنجا ناشی شده بود که هنوز تعدادی از فیلمها در لیست بازبینی از سوی کمیته انتخاب هستند و تا صبح پنجشنبه امکان دیدن آنها نخواهد بود. احتمال دارد در روز کنفرانس تی‌یری فرمو، دبیرکل جشنواره، نتواند همه‌ی فیلم‌های بخش مسابقه و نوعی نگاه را اعلام کند و بعدا تعدادی از آنها اعلام خواهد شد.

از بین فیلمهایی که صددرصد انتخاب شده‌اند و به کارگردانان آنها خبر داده‌اند «توری و لوکیتا» ساخته برادران داردن از بلژیک را می‌توان نام برد. درباره فیلم‌های سینمای ایران به بسیاری از سازندگان جواب منفی داده شده، اما هنوز امید بسیاری برای پذیرفته شدن دو فیلم در بخش رسمی (مسابقه و نوعی نگاه) وجود دارد که اسم کارگردانانی چون جعفر پناهی، علی عباسی، سعید روستایی و غیره مطرح است.

بر مبنای نوشته امشب روزنامه فیگارو چاپ فرانسه، فیلم جدید دیوید لینچ به احتمال قوی، در افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۲ خواهد بود.  دراین فیلم  لورا درن بازی می‌کند. این هنرپیشه قبلا در فیلم «مخمل آبی» ساخته لینچ در سال ۱۹۷۶ بازی کرده بود.

همچنین برای نخستین بار است که دو روز مانده به کنفرانس مطبوعاتی، هنوز نام رئیس هیات داوران اعلام نشده است. در زمان آقای ژیل ژاکوب در ماه ژانویه و یا فوریه، انتخاب رئیس هیات داوران بخش مسابقه قطعی و نامش ‌اعلام می‌شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 173186 و در روز سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵:۲۱
2024 copyright.