گوی بلورین جشنواره کارلووی واری به فیلم ایرانی رسید/ جایزه بزرگ برای «تابستان با امید»

جایزه بزرگ – گوی بلورین پنجاه و ششمین جشنواره فیلم کارلووی واری به «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی رسید.

به گزارش سینماسینما، مراسم اختتامیه پنجاه‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری دقایقی پیش برگزار شد و در نهایت فیلم سینمایی «تابستان با امید» محصول کانادا و ایران، با بازی لیلی رشیدی که در شمال ایران فیلمبرداری شده است، پس از  ۱۰ سال غیبت سینمای ایران در بخش مسابقه این رویداد سینمایی، جایزه گوی بلورین بهترین فیلم را از آن خود کرد.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی فروغی و همچنین تهیه کنندگی کیارش انوری و  «کریستینا پیووسان» جایزه ۲۵ هزار دلاری را به خود اختصاص داد که بین کارگردان و تهیه کنندگان تقسیم می شود.

کمدی اسپانیایی ساخته  «جوناس تروبا» با عنوان  «باید بیایی و آن را ببینی» که گفتگوهای دو زوج بین زندگی شهری و روستایی را به تصویر می‌کشد، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره را همراه با جایزه نقدی ۱۵ هزار دلاری را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره هم به صورت مشترک به  «تاکی موملادزه» و  «ماریا خندادزه» برای نقش‌های اصلی فیلم گرجستانی «اتاقی از آن خودم» ساخته «یوسب سوسو بلیادزه» اعطا شد.

فیلم‌های کشور میزبان، جمهوری چک نیز حضور موفقی در مراسم توزیع جوایز داشتند و «بئاتا پارکانوا» بهترین کارگردان و «مارتین فینگر» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای فیلم «کلمه» دریافت کردند.

همچنین فیلم  «داستان بی‌پایان PSH» جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره را از آن خود کرد و هیات داوران انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) نیز جایزه خود را به فیلم  «مرزهای عشق» اثر  «توماس وینسکی» دادند.

در این مراسم از  «بنیسیو دل تورو» و  «جفری راش» ، هنرپیشه‌های معروف هالیوودی نیز تجلیل شد.

پنجاه و ششمین جشنواره فیلم کارلووی واری از تاریخ اول تا نهم جولای (۱۰ تا ۱۸ تیرماه) در کشور جمهوری چک برگزار شد و فیلم «زن، مرد، بچه» ساخته «درناز حاجیها» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی پروکسیمای این جشنواره بود، «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش نمایش‌های نیمه شب و مستند «جمعه میبینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی و محصول مشترک فرانسه، سوئیس، ایران و لبنان هم در بخش «خارج از گذشته» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 178067 و در روز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۵۲:۱۷
2024 copyright.