جایزه بهترین فیلم جوایز سالانه انجمن جلوههای بصری آمریکا به فیلم «آسمان نیمه شب» جدیدترین ساخته «جورج کلونی» رسید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، نوزدهمین دوره جوایز انجمن جلوههای بصری آمریکا برندگان خود را شناخت و فیلم علمی-تخیلی «آسمان نیمه شب» به کارگردانی «جورج کلونی» توانست در رقابت با فیلمهای «تنِت»، «جادوگران»، «پروژه قدرت» و «جینگل جانگل» جایزه بهترین جلوههای بصری سال را در شاخه بهترین فیلم کسب کند.
فیلم «آسمان نیمه شب» بر اساس رمان «صبح بخیر، نیمهشب » نوشته «لیلی بروکس-دالتون» ساخته شده و در آن «فلیسیتی جونز»، «کایل چندلر»، «دیوید اویلوو» و «دمیان بیچیر» در کنار «جورج کلونی» مقابل دوربین رفتهاند که در نقش دانشمندی به نام «آگوستین لوفت هاوس» بازی کرده که در تلاش است تا به گروهی از فضانوردان اخطار دهد و مانع از بازگشت آنها به زمین شود زیرا این بازگشت آینده حیات گونههای جانوری و گیاهی زمین را در معرض خطر جدی قرار میدهد.
«مت کاسمیر» و «کریس لاورنس» مسئولیت جلوههای بصری فیلم «آسمان نیمه شب» را بر عهده داشتهاند که در آن از فناوریهای بازیگران دیجیتال، CG و تکنیکهای تولید مجازی استفاده شده است.
جایزه بهترین جلوههای بصری در انیمیشن نیز به «روح» ساخته «پیتر داکتر» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی رسید.
امسال و در نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار، فیلمهای «آسمان نیمه شب»، «ایوان تک و تنها»، «عشق و هیولاها»، «مولان» و «تنِت» برای کسب جایزه بهترین جلوههای بصری رقابت میکنند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- زمان برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- موفقیت «کودا» و مانیفست اسکار برای حمایت از اقلیتها
- با دریافت جایزه بزرگ جشنواره بوسان؛ فیلم کوتاه ایرانی به اسکار معرفی شد
- تقویت بستر خانواده از منظری دیگر/ یادداشت روناک جعفری بر فیلمهای اسکار
- آکادمی اسکار مجازات ویل اسمیت را اعلام کرد/ ممنوعیت از حضور در اسکار برای ۱۰ سال
- گفتوگو با ریوسوکه هاماگوچی، کارگردان «ماشین مرا بران»/ ما میتوانیم شنوندگان بهتری باشیم
- ویل اسمیت از عضویت در آکادمی اسکار کنارهگیری کرد
- مضحکه در منظر عام یا انسان ماندن!
- ویل اسمیت عذرخواهی کرد/ خشونت در همه اشکالش مخرب است
- سینماسینما/ شان هدر، کارگردان «کودا»، برنده اسکار بهترین فیلم کیست
- فرش قرمز اسکار ۲۰۲۲ / گزارش تصویری
- برندگان اسکار ۲۰۲۲ معرفی شدند/ اسکار بهترین فیلم به «کودا» رسید
- سینماسینما/ اشتیاق فرانسویها برای اسکار با فیلم «کودا»
- آغاز رایگیری نهایی اسکار ۲۰۲۲/ پیشبینی تازه ورایتی از برندگان اسکار
- حاشیههای عدم پخش زنده تلویزیونی هشت بخش اسکار ادامه دارد/ جیمز کامرون هم به معترضان پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تریبون کن و فرصتی که نادیده گرفته شد
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۸)
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است
- یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم «نزدیک»/ جهنم در بهشت
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
آخرین ها
- وادیار در بخش رقابت جشنواره فیلم کوتاه اودنسه دانمارک
- «جنگل سوگوار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران و نقد میشود
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
- این بار خرمشهر فریاد زد!/ نگاهی به مستند تلویزیونی «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر»
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۸)
- تریبون کن و فرصتی که نادیده گرفته شد
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلم «نزدیک»/ جهنم در بهشت
- اکران «داستانهای هزار و یک روز» در خانه هنرمندان ایران
- ری لیوتا بازیگر «رفقای خوب» درگذشت/ ابراز تاسف رابرت دنیرو
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- بیانیه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان/ چرا با نمایش «مجبوریم» در یک دانشگاه مخالفت شد؟
- خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما؛ بیانیه کمیته رفع موانع تولیدات فرهنگی منتشر شد
- گفتگوی سایت جشنواره کن با اصغر فرهادی/ من عاشق داستانم تا سینما
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۷)
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- آقای بازیگر تمام نشدنی/ به بهانه حضور سعید پورصمیمی در فیلم «برادران لیلا»
- جدول ستارههای منتقدان فرانسوی به فیلمهای جشنواره کن/ «زمان آرماگدون» پیشتاز است
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- جشنوارهی سینمایی کرمان؛ خانهی پایانی/ گزارشی از آخرین روز دومین دورهی جشنوارهی ملی فیلم کرمان
- خزاعی: نباید بین فیلمساز پایتختنشین و شهرستانی تفاوت قائل شویم/ کهکیلویه و بویر احمد به نسبت ظرفیتهایش در حوزه سینما مورد توجه نبوده است
- یادداشت پیتر بردشاو بر فیلم «عنکبوت مقدس»/ تریلرِ جناییِ ایرانی؛ ماجرایی واقعی با ساختی فراتر از باور
- علفزاری دیگر/ نگاهی به سریال «یاغی»
- پرترهی نقاش عاشق/ نگاهی به نمایش «لوترک»
- تمجید منتقدان از «برادران لیلا» در کن
- روایت زندگی شهید مدافع سلامت در رادیو
- با معرفی برگزیدگان و اهدای نشان ایسفا؛ سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» به ایستگاه پایانی رسید
- جدول ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن (۶)