گرچه تعداد زیادی کارگردان با یک فیلم، بسیار موفق داریم اما معدود سینماگرانی تاکنون توانستهاند در همه آثار خود سطحی بالا از کیفیت را حفظ کنند.
به گزارش سینماسینما، مجله انگلیسی «Far Out» در گزارشی به مرور فیلمسازانی پرداخته که به اصطلاح فیلم بد نمیسازند و آثار آنها همگی به درجهای از موفقیت دست یافتهاند، بر خلاف کارگردانی که شاید یک شاهکار سینمایی در کارنامه خود داشته باشند اما نتوانستند روند موفقیت خود را در ادامه فعالیتشان به پیش ببرند.
«مارتین اسکورسیزی» اولین نامی است که در میان این کارگردانان به ذهن خطور میکند، گرچه فیلم هایی چون «هوانورد» و «سکوت» از ساخته های این کارگردان ۷۸ ساله به عقیده برخی اندکی طولانی مدت و سانتیمامتال به نظر برسد اما به هیچ عنوان فیلم های بدی نیستند و دیگر آثار او در فهرست برترین فیلم ها قرار می گیرند.
«اسکورسیزی» در طول دوران فعالیت خود در سبک های مختلفی از «خیابانهای پائین شهر» تا «جزیره شاتر» فیلم ساخته و نقطه اشتراک همه ماجراجوایی سینمایی او کیفیتی آثاری است که با مخاطبان سهیم میشود.
«کریستوفر نولان» نیز از آن دسته سینماگرانی نیست که نه تنها که با حفظ تداوم همچنان فیلم های موفق و هیجان انگیز میسازد، بلکه معمولا پروژه های سینمایی خود را با بودجه ای کمتر از برآورد اولیه و زمانی زودتر از موعد برنامه ریزی آماده می کند و به همین دلیل هر استودیو فیلمسازی و تهیه کننده ای بی تاب همکاری با اوست.
«نولان» که به خوبی نیاز مخاطب سینما را می شناسد و می داند در مقطع کنونی چه چیزی برای آنها سرگرم کننده است، از خلاق ترین کارگردانان تمام ادوار است.
اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که دو جایزه اسکار بینالمللی در کارنامه دارد، سینماگر مولفی است که در آثارش به عمق درون احساسات انسانی می پردازد و گرچه شاید در رادار همه فیلم دوستان قرار نداشته باشد، اما بهترین جا برای شروع تماشای آثار او فیلم «جدایی» است. پرداخت صادقانه و پراحساس فرهادی به موضوع انسانیت، تاثیرگذار و هنری است.
«بونگ جون-هو» دیگر کارگردان آسیایی حاضر در این فهرست است که سال گذشته با کسب اسکار بهترین فیلم با «اَنگل» توجهات را بیش از پیش به سمت خود جلب کرد اما این کارگردان کره ای پیش از سال ۲۰۲۰ نیز چندین فیلم کلاسیک و موفق چون «خاطرات قتل» و «سگهایی که پارس میکنند گاز نمیگیرند» را نیز به سینما آورده بود.
«جان هرت» بازیگر انگلیسی که در فیلم «برف شکن» برای «بونگ جون-هو» بازی کرده پیش از این در اظهار نظری او را یکی از بهترین کارگردانانی توصیف کرده بود که تاکنون مقابل دوربینش رفته است. «بونگ جون-هو» کارگردانی است که در ساخت آثارش به روح فیلمنامه هایش بسیار وفادار است و به خوبی می داند چگونه با هدایت بازیگران، به فیلمنامه زندگی ببخشد.
«کوئنتین تارانتینو» از کارگردانان کمال گرای سینماست که اعلام کرده پس از ساخت دهمین فیلم بلند خود از دنیای سینما خداحافظی می کند و کار خود را در عرصه ادبیات و یا نقد سینما پی خواهد گرفت.
«تارانتینو» پیش از نهمین ساخته اش «روزی روزگاری در هالیوود» ساخت فیلمهای موفقی چون «سگهای انباری»، «داستان عامه پسند»، «بیل را بکش»، «حرامزده های لعنتی» و «هشت نفرت انگیز» را در کارنامه سینمایی دارد.
برادران «کوئن» که از چیره دست ترین فیلمنامه نویسان هالیوودی نیز هستند و آثاری چون «جای برای پیرمردها نیست»، «فارگو»، «بارتون فینک»، «ای برادر کجایی؟» و … را به سینما آورده اند در کنار «دنیس ویلنوو» کارگردان فرانسوی- کانادایی، «مارتین مکدونا» و دو فیلمساز زن یعنی «کلی رایکارت» و «گرتا گرویگ» دیگر چهره های حاضر در فهرست کارگردانانی هستند که فیلم بد نمی سازند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برترین فیلمهای سال ۲۰۲۳ به انتخاب منتقدان مجله «سایت اند ساوند»/ فیلم اسکورسیزی در صدر
- پرومتهای در زنجیر نولان/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- نولان کارگردان «جیمز باند» نمیشود
- مجری اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شد/ جیمی کیمل برای چهارمین بار روی صحنه
- «اوپنهایمر»، ضد جنگ نیست؟!
- حالا من خود مرگم!/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- اصغر فرهادی به آلپ میرود
- آمار فروش «قاتلان ماه کامل» در ۳ روز نخست اکران/ پرفروشترین در دنیا
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو/ کیت جفرسون درگذشت
- اسپایک لی: کاش نولان به مردم ژاپن هم در «اوپنهایمر» میپرداخت
- «شهر زیبا»ی فرهادی به آمریکای شمالی رسید
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- حفاظت امنیتی برای ورود به زادگاه؛ واکنش سیاسی به فیلمی درباره مهاجران/ لهستان «مرز سبز» را به اسکار نفرستاد
- اسکورسیزی: سینما به پایان راه رسیده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- صدور ۱۳ پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی
- یک کمدی سالم/ نگاهی به فیلم «جوجه تیغی»
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- حقایقی درباره علی حاتمی به بهانه سالروز درگذشت این فیلمساز مطرح
آخرین ها
- واکنش منافقین به سرهنگ ثریا چه بود؟
- درباره انتقاد شدید کارگردان چرا گریه نمی کنی از فیلمیران پخش کننده فیلمش
- داستانت در جشنوارهات/ سومین جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی و وضعیت منطقه
- جایزه بهترین بازیگری جشنواره هلند به محمد نظرعلیان رسید
- معرفی فیلمهای ۳ بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- محمد حمیدی مقدم: آغاز دوره تحول در سینمای مستند/ مستند مهمترین و استراتژیکترین بخش سینمای کشور است
- صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل مهرجویی و همسرش
- فیلمی که به اسکار معرفی نشد؛ «آناتومی یک سقوط» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
- برترین فیلمهای سال ۲۰۲۳ به انتخاب منتقدان مجله «سایت اند ساوند»/ فیلم اسکورسیزی در صدر
- فوت بازیگر فیلم «داستان عشق»/ رایان اونیل درگذشت
- گفتوگو با علیرضا معتمدی کارگردان «چرا گریه نمیکنی؟»/ تروما را به تجربه خلاقه و رهاییبخش تبدیل کردم
- برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده صاحبان سهام همراه اول
- اکران آنلاین «اینان» آغاز شد
- رقابت «ایساتیس» در سه جشنواره جهانی
- در رونمایی از ۲ کتاب سینمایی مطرح شد؛ دیالوگها برگرفته از زندگی است/ بومی سازی شخصیت شناسی
- شبهای مستند با «جام حسنلو» در موزه سینما آغاز میشود
- «خانواده آقا بابک» در جشنواره مورد تایید اسکار
- نمایش «موشها» در تماشاخانه دا
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- جشنواره عربستانی به فیلم ایرانی جایزه داد
- «متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا
- ادای احترام جشنواره کرالا به مهرجویی و گلستان
- رقابت ادامهدار کمدیها و گیشه ۸۰۰ میلیونی سینما
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- در دو بخش سینمایی و تلویزیونی؛ موسسه فیلم آمریکا بهترینهای سال را برگزید/ تداوم پدیده باربنهایمر
- آغاز اکران آنلاین «بیمادر» از امشب
- شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته»
- کارگاه لقمان خالدی در «سینماحقیقت»
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی