اکران موفقیتآمیز «خورشید آینده» در ایتالیا/ نانی مورتی: دوست داشتم فیلمی درباره پنجاه سالهها بسازم
سینماسینما، محمد حقیقت: «خورشید آینده» فیلم جدید نانی مورتی که برای بخش مسابقه جشنواره کن امسال انتخاب شده است، از ۲۰ آوریل (۹ روز پیش) و قبل از جشنواره کن، در ایتالیا به پرده سینما ها آمده است.
این فیلم از فروش نسبتا خوبی برخوردار شده است. در روز اول نمایش خود در این کشور تعداد ۱۵۶۹۹ تماشاگر داشته که فروش گیشه آن ۸۹۳۹۷ یورو است. این فیلم در رده سوم جدول فروش فیلمها در ایتالیا قرار گرفته است. از سوی برخی رسانه های فرانسوی، منتقدینی به ایتالیا سفر کرده اند تا پیش از جشنواره کن با کارگردان آن گفتگو کنند. این فیلم قرار است بعد از جشنواره کن از تاریخ ۲۱ ژوئن در سینماهای فرانسه به نمایش درآید. ماجرای فیلم شخصیت هایی را در بر می گیرد که آرمان هایی چپگرایانه دارند. فیلمی است راجع به توهمات گمشده، گره های باز نشده و نوستالژیک با چاشنی طنز که کارگردان خود را هم به طنز می کشد. او نقش کارگردانی به نام جووانی را بازی می کند که در حال آماده کرده فیلمی است. وی درباره فیلمش میگوید: دوست داشتم فیلمی درباره پنجاه سالهها بسازم. فکر میکنم افراد بالای پنجاه سال احساس بسیار نزدیکی به مضامین فیلم خواهند داشت. «خورشید آینده» شانزدهمین فیلم بلند نانی مورتی است. اکثر فیلمهایش در جشنواره کن نخستین نمایش جهانی خود را داشته اند و جایزه های بسیاری از جمله نخل طلا برای «اتاق پسر» را بدست آورده بود. آیا با فیلم جدید، وی میتواند دومین نخل طلا را بدست آورد؟ باید منتظر جشنواره کن شد که از ۱۶ تا ۲۷ مه برپا خواهد شد و تاکنون به جز نام رییس هییت داوران، روبن اوستلوند، اسامی بقیه داوران اعلام نشده اند. امسال از سینماگران ایران در بخش نوعی نگاه، آیه های زمینی ساخته مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی انتخاب شده که اثری درخشان و کاملا متفاوت با دیگر فیلمهای اخیر ایران است. و امید است با موفقیت بسیاری روبرو شود؛ همچنین فیلم کوتاه درون پوست در بخش سینه فونداسیون انتخاب شده است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ اثری با ارزش و کمیاب در سینمای امروز ایران
- آرای یک منتقد به برترینهای سینما در سال ۲۰۲۴
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- ۱۰ فیلم از سینماگران ایرانی در جشنواره آسیایی بارسلون
- درباره سرژ رضوانی هنرمند ۹۶ ساله/ انتشار مشهورترین ساختههای آهنگساز ایرانی فیلمهای تروفو و گدار
- پایان کار جشنواره فیلم کوروش با معرفی برگزیدگان
- «سرانجام»، وصیتنامه کلود للوش است؟
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- بازگشت محمد حقیقت با مستندی با حضور فرخ غفاری و هنری لانگلوآ!
- نمایش «بانو» در جشنواره فیلمهای ایرانی کوروش/ برگزاری یادبود داریوش مهرجویی در تورنتو
- «بربرها»؛ آیا پناهندگان برای غرب فقط دردسرآفریناند؟
- گفتوگو با علی صمدی احدی/ «هفت روز» را با بیانِ فعالان حقوق بشر ساختم
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه کار ایران، فرصتی برای جذب استعدادهای جوان
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- جمال و رومئو، ژولیت و شاه
- فیلمهایی در بستر نگاه گیشهای و ملودرامی غافلگیرکننده در سینمای ایران
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- جشنواره مجارستانی به «مرثیهای برای ایل» جایزه داد
- بستههای ویژه و عیدی همراه اول بهمناسبت نیمه شعبان
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- آیین پایانی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- به بهانه اعلام اسامی نامزدهای جشنواره فیلم فجر
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- از فیلمهای نصحیتگونه و سفارشی تا بازی میخکوبکننده یک بازیگر
- تنوع ژانر؛ به چه قیمتی؟!
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «رها»/ رهایی
- آخرین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
- جوایز گویا اهدا شد؛ اسکار سینمای اسپانیا به ۲ فیلم رسید
- واکنش ستاره اسکندری به توقیف «قاتل و وحشی»/ سالهاست که اندیشه را پشت قرهای کمر پنهان کردهاید
- یک اثر قابل اعتنا، رژه یک فیلم روی اعصاب و کارگردانی که دیر رسید
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- «خاتی»؛ در حلقه داستان تکراری و نخنما
- از انیمیشنی ناتوان در جذب مخاطب تا ایدههایی هدر رفته و با ساختار تکراری
- معرفی برگزیدگان جشنواره رتردام
- وقت اعتراض به توقیف و ممیزی نرسیده است؟!