«مهتاب» ساخته بری جنکینز با دریافت جایزه بهترین فیلم ۲۰۱۶ از سوی جامعه ملی منتقدان فیلم، کلکسیون جوایزش را تکمیلتر کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، پنجاه و یکمین دوره جوایز سالانه جامعه ملی منتقدان فیلم (NSFC) دیشب برندگان خود را شناخت و «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۶ معرفی کرد و جنکینز به عنوان بهترین کارگردان سال معرفی شد.
«منچستر کنار دریا» و «لا لا لند» نیز موفق به کسب آرای دوم و سوم در بخش بهترین فیلم شدند.
دمین شازل برای «لا لا لند» و کنت لونرگان برای ساخت «منچستر کنار دریا» انتخابهای بعدی این منتقدان بودند.
«مهتاب» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را نیز برای بازی ماهرشالا علی دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمبرداری نیز به این فیلم اهدا شد.
در بخش بهترین بازیگر مرد کیسی افلک برای فیلم «منچستر کنار دریا» انتخاب شد. در این بخش انتخابهای بعدی دنزل واشنگتن برای «حصارها» و آدام درایور برای «پاترسون» بودند.
در بخش بهترین بازیگر زن ایزابل هوپر باری «او» بیشتری آرا را به خود اختصاص داد و آنت بنینگ برای «زنان قرن بیستم» و ساندرا هولر برای «تونی اردمان» در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.
جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز به میشل ویلیامز برای «منچستر کنار دریا» رسید.
جامعه ملی منتقدان فیلم در بخش بهترین فیلم خارجیزبان با ۵۲ رای به «تونی اردمان» رای داد و در مکان بعدی «مستخدم» با ۲۶ رای جای گرفت و «او» و «چیزهای آینده» به صورت مشترک با ۱۹ رای در مکان سوم جای گرفتند.
جامعه ملی منتقدان فیلم شامل منتقدان فیلم آمریکاست و با رای ۵۴ عضو خود برندگان امسال را تعیین کرد.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- دختری هنرمند در جوانی و روزمرگیهای گریزناپذیرش/ نگاهی به فیلم «حاضر شدن»
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران سیوچهارمین دوره جشنواره توکیو شد
- گفتوگو با ایزابل هوپر، بازیگر فیلم فرانکی/ بازی در نقش زنی مهربان که درونش پر از خشونت است
- تجلیل از ایزابل هوپر در جشنواره فیلم رم
- گروه نخست اهداکنندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند
- نیکول کیدمن، ایزابل هوپر و میشائیل هانکه در جشنواره کن/عکس
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- گفتگو با کارگردان «منچستر کنار دریا»/ در جستجوی درونیات انسان
- جنایتی وحشتناک پس از تماشای یک فیلم اسکاری
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اپوزیسیونسازی هدفمند؛ خطای راهبردی یا پروژه نفوذ؟