به نمایندگی از هنگ‌کنگ؛ «گرگ و میش جنگجویان» به اسکار ۲۰۲۵ می‌رود

هنگ کنگ فیلم نماینده خود را برای شاخه بهترین فیلم بلند بین المللی آکادمی اسکار ۲۰۲۵ انتخاب کرد.

به گزارش سینماسینما، فدراسیون تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی هنگ کنگ اعلام کرد که پس از مشورت در مورد چندین فیلم مورد نظر در نهایت فیلم موفق «گرگ و میش جنگجویان» ساخته چانگ پو سوئی را به عنوان نماینده این کشور در اسکار ۲۰۲۵ انتخاب کرده است.

این فیلم که خارج از رقابت در جشنواره کن در ماه مه نمایش داده شد، بر اساس کتاب مصور چینی «شهر تاریکی» ساخته شده است و بازیگرانی پر ستاره شامل ریموند لام، لوئیس کو، ریچی جن، ترنس لاو و فیلیپ نگ در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«گرگ و میش جنگجویان» در حال حاضر دومین فیلم پرفروش هنگ کنگ در گیشه داخلی این کشور است و ۹۹ میلیون دلار هنگ کنگ فروخته است.

هنگ کنگ آخرین بار در اسکار ۲۰۲۱ با فیلم «روزهای بهتر» ساخته درک تسانگ به فهرست پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی وارد شد، با این حال، این جایزه به فیلم دانمارکی «یک دور دیگر» به کارگردانی توماس وینتربرگ تعلق گرفت.

سینمای چین هنوز فیلمی را برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ انتخاب نکرده است، در حالی که تایوان فیلم «روباه پیر» به کارگردانی هسیا یا چوان را به عنوان نماینده رسمی خود انتخاب کرده است.

پیش از این کمیته اسکار کشورهایی چون فرانسه، کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی، اوکراین، ایسلند، کنیا و فنلاند نیز فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار اعلام کرده‌اند.

سینمای ایران نیز فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه‌پاشا را به عنوان نماینده خود در اسکار پیش رو شناخته است.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می شوند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 200843 و در روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷:۱۹
2024 copyright.