ستاره ۵۸ ساله هالیوود اعلام کرد که در اعتراض به سیاستهای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سه جایزه گلدن گلوب خود را به آنها پس میدهد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، «تام کروز» که در مجموع سه بار در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «متولد چهارم جولای»، در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «جری مگوایر» و در سال ۲۰۰۰ هم برای «مگنولیا» موفق به کسب جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگری شده است، اعلام کرد در اعتراض به اصلاحات اعلام شده و جنجال برانگیز انجمن مطبوعات خارجی هالیوود درباره افزایش تنوع در این نهاد سینمایی، جوایز دریافتی خود را به آنها بازمیگرداند.
شبکه NBC آمریکا نیز اعلام کرد تا زمانی که تغییرات و اصلاحاتی معنادار در ساختار جوایز گلدن گلوب اعمال نشود، مراسم این جوایز را پوشش نخواهد داد و در نتیجه گلدن گلوب ۲۰۲۲ را پخش تلویزیونی نخواهد کرد.
انتقادات از جایی آغاز شد که نشریه لس آنجلس تایمز در شماره ۲۶ فوریه خود در گزارشی فاش کرد که ۸۷ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همگی سفیدپوست هستند و هیچ روزنامه نگار سیاه پوستی در میان اعضای آن حضور ندارد و این موضوع انتقادات فراوانی را نسبت به سیاست های این انجمن ایجاد کرده است.
اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پیشنهاد اعمال اصلاحاتی را در جهت افزایش تنوع نژادی تصویب کردند اما بسیاری از فعالان و دیگر نهادهای هالیوودی این اقدام را ناکافی میدانند.
چند روز پیش کمپانی های نتفلیکس و آمازون هم اعلام کردند تا زمان عدم اعمال تغییرات ساختاری و معنادار با انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همکاری نخواهند کرد.
«تام کروز» اولین بازیگر هالیوودی نیست که به سیاست های این نهاد سینمایی که برگزار کننده جوایز سالانه گلدن گلوب است واکنش نشان میدهد و «اسکارلت جو هانسون» و «مارک رافلو» دو چهره شناخته شده دیگری هستند که خواستار فاصله گرفتن هالیوود از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود شده اند و آن را بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته میدانند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نتفلیکس دستور ساخت اولین سریال رابرت دنیرو را داد
- ضیافت آکادمی اسکار برگزار شد/ تام کروز ستارهی مراسم
- در جبهه غرب خبری نیست؛ چیزهایی که نمیدانی
- زمان نمایش فیلم بعدی دیوید فینچر اعلام شد/ همه چیز درباره «قاتل»
- نامزدهای جوایز آنی معرفی شدند/ نتفلیکس در صدر
- سلبریتیها هم به داد «گلدن گلوب» نرسیدند/ افت شدید مخاطبان!
- تام کروز جا ماند؛ روسها تریلر اولین فیلم ساختهشده در فضا را منتشر کردند
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- جزییات سریال کورئیدا هیروکازو برای نتفلیکس روشن شد/سِیری در آشپزی
- تازههای اکتبر نتفلیکس؛ از پرستار خوب تا اسکوبی دو
- «ماوریک» بزرگترین فیلم پارامونت در تاریخ ۱۱۰ ساله
- نتفلیکس یک میلیون مشترک از دست داد
- نتفلیکس تایید کرد؛ ساخت سریال مستند بکهام با کارگردانهای اسکاری
- گلدن گلوب ۲۰۰ منتقد خارجی میپذیرد/ فقط برای رای دادن، نه عضویت
- سینماسینما/ پسر هالیوود/ برترین بازیهای تام کروز به مناسبت تولد شصت سالگیاش
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- عاشقانهای از سه نسل؛ «جان جانان» به تهیهکنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
- درگذار از خشونت و تحقیر گذشته/ یادداشتی بر فیلم «زنی ناشناس»
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «شهربانو» به رقابت آسیایی بنگلور راه یافت
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟
- برای احمد دامود؛ راز آن نگاه و دستهای چلیپا شده
- ادعای وزیر ارشاد؛ هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است
- احمد دامود درگذشت
- در مسیر سقوط/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- موفقیت تجاری مستند برنده خرس طلای برلین
- داستانِ شیفتگی/ معرفی کتاب «افسون پردهی نقرهای»
- دنیای پارادوکسیکال و غمبار چارلی/ نگاهی به فیلم «نهنگ»