آدام درایور تجربه رانندگی با ماشین مسابقه قدیمی فیلم «فراری» را وحشتناک خواند و گفت ممکن است با یک اشتباه جانتان را از دست بدهید.
به گزارش سینماسینما، آدام درایور در فرش قرمز «فراری» در شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک حضور یافت و در نشست مطبوعاتی جشنواره درباره تجربهاش از این فیلم سخن گفت.
پنه لوپه کروز، شایلین وودلی، گابریل لئونه و سارا گادون در کنار مایکل مان کارگردان «فراری» و درایور، در اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم نیویورک حضور داشتند.
اگرچه آدام درایور در درام زندگینامه انزو فراری ساخته مایکل مان که افسانه خودروهای اسپورت را به تصویر میکشد بازی کرده است، اما او موفق نشد تا رانندگی یکی از «فراری»های دهه ۱۹۵۰ را تجربه کند. به جای آن او یک ماشین «تک صندلی» را راند که برای اتصال دوربین به آن تغییر یافته بود.
درایور در پاسخ به این سوال که چطور پشت فرمان آن ماشین اسپورت قدیمی نشسته است، به سادگی پاسخ داد: وحشتناک بود.
در اولین نمایش «فراری» در آمریکای شمالی که جمعه شب در جشنواره فیلم نیویورک برگزار شد درایور همچنین به ورایتی گفت: تو را به زمانی دور میبرد و متوجه میشوی که اگر به چپ یا راست بپیچی، مردهای. حداقل خودروهای جدید کمربند ایمنی دارند.
درایور در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره فیلم نیویورک هم این اتومبیل را یک «تابوت متحرک» خواند.
او از رانندگیاش در یک فرودگاه متروکه در مودنا، ایتالیا یاد کرد و گفت: واقعا میشد حس کرد که آن اتومبیلها در برابر یک فراری معاصر چقدر خطرناک هستند. هدف پرت شدن از ماشین بود زیرا امنتر از محبوس شدن در این تابوت متحرک محسوب میشد.
سپس مایکل مان توضیحی درباره این حرفهای درایور داد و گفت: فکری که مطرح شد این بود که ترجیح میدهی از ماشین پرت شوی بیرون تا اینکه با ماشین کشته شوی، به همین دلیل آنها کمربند ایمنی نمیبستند.
برای آمادهسازی تیم برای سکانسهای مسابقهای در «فراری»، مان چندین بازیگر از جمله درایور را برای راندن فراریهای معاصر در پیش تولید فیلم، آزمایش کرد.
مان در کنفرانس مطبوعاتی به حضار گفت: میخواستم همه تجربه رانندگی با این خودروها در یک پیست مسابقه را داشته باشند.
«فراری» زندگی انزو فراری غول خودروسازی را در سال ۱۹۵۷ تصویر میکند، در حالی که شرکت او برای ورود به میگلیا، مسابقه اتومبیلرانی ۱۰۰۰ مایلی جاده باز آماده میشود.
مان گفت حداقل ۱۴ یا ۱۵ اتومبیل در سکانس مسابقه میگلیا در سال ۱۹۵۷ شرکت داشتند.
وی در ادامه افزود: سپس فراریهای اصلی و مازراتیها را دقیقاً در همان مقیاس بازسازی کردیم و توانستیم اسکن سهبعدی واقعی مدلهای دوران دهه ۵۰ را که بسیار ارزشمند هستند، انجام دهیم. ماشینهای ما میتوانند ۱۴۰ تا ۱۵۰ مایل در ساعت حرکت کنند و این کار را با خیال راحت انجام دهند.
مایکل مان حدود ۲۵ سال است که پیرو فراری پسر انزو را میشناسد و گفتوگوهایی با وی برای آمادهسازی این فیلم زندگینامهای انجام داده بود.
در این باره وی گفت: زیاد حرف زدیم. از جمله اینکه مادرش چطور زنی بود؟ مادرش آشپزی میکرد؟ اینکه آن خانه حومه شهر تنها جایی بود که انزو در آن آرام بود و آنجا آرام میگرفت و هرگز در هیچ جای دیگری معمولی یا غیر رسمی ظاهر نمیشد. انزو هرگز قهوه درست نکرد و در تمام عمرش هرگز صورتش را نتراشید و همیشه آرایشگاه میرفت. آرایشگاهی که ما در آن فیلمبرداری کردیم توسط پسر آرایشگر انزو اداره میشود. هیچ چیز تغییر نکرده است.
«فراری» ۲۵ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- جامعه سینمایی جهان در انتظار تازهترین ساخته فرانسیس فورد کاپولا
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- مایکل مان ساخت «مخمصه ۲» را تایید کرد/ درایور در نقش دنیرو
- «فراری» به نمایش در آمد/ آدام درایور با چشمان گریان در «ونیز»
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- کاپولا، هرج و مرج در ساخت فیلم جدیدش را تکذیب کرد
- مایکل مان رمان «مخمصه ۲» را منتشر کرد/ حضور در فهرست پرفروشها
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
- یک انتقام تمام عیار/ نگاهی به فیلم «خاندان گوچی»
- «الویس» در جشنواره کن به نمایش در میآید
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود