رابرت دنیرو در جشن اختتامیه جشنواره ترایبکا که شب پیش (شامگاه شنبه) برگزار شد، درباره نخستین تجربه کارگردانیاش حرف زد.
به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه جشنواره ترایبکا ۲۰۲۳ با برگزاری جشن سیامین سالگرد ساخته شدن «داستان برانکس» اولین کارگردانی رابرت دنیرو، این بازیگر در تئاتر بیکن حضور یافت.
وقتی از وی درباره باکس آفیس نه چندان موفق فیلم سوال شد – فروشی حدود ۱۷ میلیون دلار در برابر بودجه تولید ۲۱ میلیون دلاری – کارگردان گفت: چطور میتوانی ناامید نباشی؟ این همه کار را برای تولید فیلم انجام میدهی … در عین حال خوش شانس بودم که توانستم فیلمی را که میخواستم بسازم.
دنیرو همچنین اعتراف کرد که بعد از آن هرگز از او برای ساخت فیلم درخواست نشد و تلاش او بود که کارگردانی بعدیاش یعنی «چوپان خوب» را در سال ۲۰۰۶ شکل داد. او گفت: این یک نبرد سخت دیگر بود.
پس از نمایش فیلم، دنیرو که در این فیلم هم بازیگر و هم تهیه کننده بود، در گفتگویی که توسط دیوید رمنیک از نیویورکر اداره میشد، درباره این پروژه با نویسنده و همبازیاش چز پالمینتری حرف زد. دنیرو گفت که باوجود وضعیت مالی سخت، از تأثیر فرهنگی فیلم در طول سالها قدردانی میکند.
وی افزود: سایر فیلمها هم همینطور هستند حتی همکاری با مارتی، حتی «گاو خشمگین». شما فیلمی میسازید زیرا واقعا آن را دوست دارید و میدانید که این همان کاری است که میخواهید انجام دهید، زیرا احساس میکنید باید انجام شود. وقتی پول زیادی به دست آورد عالی است، زیرا نوعی اعتبارسنجی است. بسیاری از مردم آن را میبینند اما در عین حال روشهای خاصی برای به رسمیت شناخته شدن تلاشها وجود دارد. حتی امروز درباره «داستان برانکس» باید بگویم از انجام آن لذت بردم و تجربه خوبی بود که توانستم این کار را انجام دهم.
در «داستان برانکس» لیلو برانکاتو جونیور در نقش کالوژرو بازی میکند، نوجوانی که در دهه ۱۹۶۰ در برانکس بزرگ میشود و بین ارزشهای صادقانه و سختکوش پدرش لورنزو (دنیرو) و سبک زندگی رئیس اوباش، سانی (پالمینتری) سرگردان است.
این فیلم در اصل یک نمایش تکنفره زندگینامهای از پالمینتری بود که پس از ابراز علاقه دنیرو، با همکاری در ساخته شدن نسخه سینمایی آن موافقت کرد. «داستان برانکس» در باکس آفیس موفق نبود، اما مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و اکنون در میان بهترین فیلمهای دنیرو جای دارد.
در طول بحث، پالمینتری گفتگوی خود با دنیرو درباره «داستان برانکس» را به یاد آورد که توانست او را متقاعد کند که باید با فیلم همکاری کند.
پالمینتری گفت: او به من گفت، ببین، تو میتوانی هر کاری بکنی. میتوانی با همه آنهایی که میخواهند با تو این فیلم را بسازند، بروی. اما همین الان میگویم که تو نقش سانی را بازی میکنی، فیلمنامه را مینویسی و صادقانه خواهد بود، زیرا این زندگی توست. من نقش پدرت را بازی میکنم و کارگردانی میکنم. و بعد دستش را دراز کرد و گفت: اگر آن را با من بسازی، درستش میکنم و او واقعا آن را ساخت.
دنیرو بعدا نسخه موزیکال این نمایش را برای برادوی کارگردانی کرد که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و به مدت ۲ سال روی صحنه بود.
برندگان ترایبکا ۲۰۲۳
جشنواره ترایبکا ۲۰۲۳ یک شب پیشتر اسامی برندگان جوایز خود را در بخشهای مختلف رقابتی اعلام کرد و فیلمهای «سایفر»، «مسیری عجیب» و «بین بارانها» برندگان جوایز برتر شدند.
«سایفر» برنده جایزه بهترین فیلم داستانی آمریکا شد و این جایزه به کارگردان آن کریس موکاربل رسید این فیلم درباره رپری است که به شهرت میرسد.
در این بخش جی یونگ یو برای «ببرهای سیکاری» به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد و جایزه بهترین فیلمنامه هم به سویونگ شلییو برای همین فیلم رسید.
«مسیر عجیب» در بخش رقابت بینالمللی بهترین فیلم و «بین بارانها» ساخته اندرو اچ. براون و موزس تورانیرا هم برنده بهترین فیلم مستند شد. گابریلا موسس هم برای «بوکا چیکا» به عنوان برنده یازدهمین جایزه نورا افرون معرفی شد.
بیست و دومین جشنواره ترایبکا با اولین نمایش مستندی درباره U2 با عنوان «آینده را ببوس» به تهیه کنندگی مت دیمون و بن افلک افتتاح شد و با گرامیداشت سیامین سالگرد ساخته شدن «داستان برانکس» به پایان رسید.
این دوره جشنواره از چهارشنبه ۷ ژوئن کارش را شروع کرد و شنبه ۱۸ ژوئن به کارش خاتمه داد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترایبکا ۲۰۲۴ برندگانش را معرفی کرد/ انیمیشن ایرانی برنده شد
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- اعتصاب نویسندگان سریال دنیرو را تعطیل کرد
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- در کنفرانس مطبوعاتی کن؛ اسکورسیزی از آزادی بیان دفاع کرد/ دنیرو ترامپ را دیوانه خواند
- روایتی علیه فراموشی/ دربارهی فیلم «قاتلان ماه کامل»
- احتمال ورود «قاتلان ماه کامل» به بخش مسابقه جشنواره کن
- رسما اعلام شد؛ اولین نمایش جهانی فیلم جدید اسکورسیزی در جشنواره کن
- نتفلیکس دستور ساخت اولین سریال رابرت دنیرو را داد
- رابرت دنیرو «آقای طبیعی» میشود/ بازی در یک سریال دیگر
- مریل استریپ: دنیرو چراغ راه من بوده است
- معرفی پروژه جدید رابرت دنیرو/ «رفتار نامناسب» به زودی کلید میخورد
- معرفی برندگان جشنواره ترایبکا ۲۰۲۲
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است