سینماسینما، پاریس
«در سرزمین برادر» ساخته مشترک علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی، برنده جایزه بزرگ جشنواره پساک در فرانسه شد.
سی و چهارمین دوره این جشنواره بین المللی از ۱۹ تا ۲۴ نوامبر با داشتن چندین بخش از جمله مسابقه برگزار شد و در مجموع هشتاد فیلم در بخش های گوناگون به نمایش درآمد.
فیلم «در سرزمین برادر» محصول مشترک ایران و فرانسه در بخش مسابقه جشنواره پساک حضور یافت و اولین نمایش جهانی این فیلم همزمان با جشنواره ساندنس آمریکا صورت گرفته بود. این حضور موفقیت و کسب جایزه را برای سازندگان اثر به همراه داشت. فیلم سپس به ده ها جشنواره بین المللی راه یافت و جوایزی نیز دریافت کرد.
«در سرزمین برادر» قرار است از ۱۹ ماه مارس ۲۰۲۵ در فرانسه به نمایش عمومی درآید. ماجرای فیلم در طی دو دهه به چند خانواده افغانستانی در ایران می پردازد که در هم تنیده شده و قصه از سالهای ۲۰۰۰ شروع می شود، زمانی که آمریکا به افغانستان حمله برد، افغان های بسیاری به ایران مهاجرت کردند و سرگذشت آنها در فیلم های گوناگون ایرانی به تصویر کشیده شد، از جمله در آثار مجید مجیدی، حسن یکتا پناه، و غیره. «در سرزمین برادر» به بیست سال از سرگذشت محمد که محصل است و همچنین از یک سو سایر فامیل افغانستانی او می پردازد. این اثر اولین فیلم بلند علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توسط آکادمی اسکار ۲۰۲۴؛ جایزه فلوشیپ طلایی برای زنان به دو سینماگر ایرانی اهدا میشود
- اولین حضور جهانی «در سرزمین برادران» در جشنواره ساندنس
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- راهیابی «خورشیدگرفتگی» به جشنواره گرنوبل فرانسه
- برندگان یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- پایان داوری مرحله دوم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- نامزدهای یازدهمین جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- انتشار پوستر جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- یک فیلم کوتاه ایرانی به پنج جشنواره بینالمللی راه یافت
- حضور علیرضا قاسمی در «رزیدانس سینه فونداسیون» جشنواره فیلم کن
- «وقت نهار» از جشنواره نشویل آمریکا دیپلم افتخار گرفت
- نقدی بر فیلمسازی علیرضا قاسمی
- دو فیلم ایرانی در جشنواره کن پذیرفته شدند
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است