تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۷:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196657

سینماسینما، پاریس: امروز جمعه، ده روز مانده به شروع هفتاد و هفتمین جشنواره کن، روابط مطبوعاتی فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی خلاصه داستان رسمی و اطلاعاتی درباره این فیلم را در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

خلاصه داستان این فیلم به شرح زیر است:

کارآموز، غوطه‌ور شدن در درون امپراتوری امریکاست که در آن صعود دونالد ترامپ جوان به سوی قدرت را از طریق معاملات ملکی به کمک وکیل با نفوذ و دست راستی -روی کوهن- که جایگاهی تعین کننده در سیاست دارد، نشان می‌دهد.

این فیلم محصول مشترک کانادا، دانمارک و ایرلند است. سه هنرپیشه اصلی فیلم، سباستیان استان، ماریا باکالوا، مارتین دونوان، به همراه کارگردان در جشنواره کن حضور خواهند داشت. پخش جهانی فیلم به عهده کمپانی روکت سیانس است. سناریوی فیلم توسط گابریل شرمن نوشته شده؛ فیلمبرداری آن در دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسیده است.

علی عباسی بعنوان کارگردان با فیلم «شلی» برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ در بخش پانورامای جشنواره برلین معرفی شد که نخستین فیلم بلند اوست در این جشنواره وی مورد توجه قرار گرفت. سه فیلم بعدی او همواره در جشنواره کن شرکت داشت؛ مرز، ۲۰۱۸، برنده جایزه بزرگ نوعی نگاه شد و بیشتر نام اوذرا بر سر زبان‌ها انداخت. عنکبوت مقدس به مسابقه کن ۲۰۲۲ راه یافت و جایزه بهترین بازیگر زن را برای زر امیر ابراهیمی به همراه آورد و اعتبار دیگری نیز برای علی عباسی بدست آورد. و امسال با کارآموز، برای بار دوم وی به بخش مسابقه کن راه یافته است. وی که در ۱۹۸۱ در تهران به دنیا آمده، از سال ۲۰۰۲ مقیم اروپا شد و در استکهلم به تحصیلات خود ادامه داد. او در کپنهاگ در «دانشکده ملی سینما» به تحصیل در این رشته پرداخت. و اولین فیلم کوتاه خود را با نام ام برای مارکوس در ۲۰۱۱ ساخت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها