مراسم سالانه جوایز دیوید دی دوناتلو موسوم به اسکار سینمای ایتالیا با اعطای بیشترین جوایز به درام جنگ جهانی دوم «ورمیلیو» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، درام جنگ جهانی دو «ورمیلیو» به کارگردانی مائورا دلپرو موفق شد جایزه بهترین فیلم را در هفتادمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو، معادل ایتالیایی جوایز اسکار، که چهارشنبهشب در استودیوی تاریخی چینهچیتا در رم برگزار شد، از آن خود کند.
دلپرو همچنین جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد تا در مجموع، فیلمش با ۷ جایزه، برنده بزرگترین این مراسم لقب بگیرد.
این فیلم که سال گذشته برای نخستین بار در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، در رقابت با دو فیلم برتر دیگر یعنی «پارتنوپه» به کارگردانی پائولو سورنتینو و «آرمان بزرگ» ساخته آندریا سگره که دو فیلم هرکدام با ۱۵ نامزدی، در صدر لیست رقابت بودند، به برتری رسید.
در نهایت فیلم «پارتنوپه» دست خالی ماند، اما «آرمان بزرگ» موفق به کسب دو جایزه شد: بهترین بازیگر مرد برای الیو جرماتو و بهترین تدوین برای جاکوپو کوادری.
به گزارش هالیوود ریپورتر، تکلا اینسولیا جایزه بهترین بازیگر زن را برای نقشآفرینی در درام تاریخی «هنر شادی» از نیکولآنجلو گلورمینی دریافت کرد. فرانچسکو دیلِوا نیز برای بازی در فیلم مهیج «فامیلیا» برنده بهترین بازیگر مکمل مرد شد.
جایزه بهترین فیلم اول به مارگریتا ویکاریو برای «گلوریا!» تعلق گرفت، فیلمی تاریخی درباره یک ارکستر زنانه در یک نهاد مذهبی در ایتالیا در اوایل دهه ۱۸۰۰.
تیموتی شالامه با حضور در مراسم، رنگ و لعابی هالیوودی به شب جوایز بخشید. او جایزه افتخاری دیوید برای «درخشش در سینما» را دریافت کرد.
جایزه یک عمر دستاورد جوایز دیوید دی دوناتلو هم به نویسنده و کارگردان ایتالیایی پاپی آواتی تعلق گرفت. همچنین کارگردان برنده اسکار، جوزپه تورناتوره (سینما پارادیزو)، جایزه ویژه هفتادمین سالگرد دیوید دی دوناتلو را دریافت کرد.
در بخش بهترین فیلم بینالمللی، «آنورا» ساخته شان بیکر که برنده چند جایزه اسکار شده بود، جایزه اسکار سینمای ایتالیا را نیز به خود اختصاص داد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آتش و باد کمکم میگسترد/ نگاهی به سریال «آتش و باد»
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- در آستانه جشنواره کن/ فشارها بر سازندگان فیلم «یک تصادف ساده» شدت گرفت
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار اثر صادر شد
آخرین ها
- برای هشتمین دوره پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور نایبرئیس فیاپف شد
- کریستن استوارت: تأثیر ترامپ بر صنعت فیلم وحشتناک است
- «مهمانی شام» در تماشاخانه هامون
- «دشت میخواند» جایزه ویژه جشنواره آلمانی را گرفت
- مسافر آستانه: جشنواره «ستاره ناهید» با رویکرد پیوند ادبیات فارسی و نمایشنامه برگزار میشود
- در پی حادثه پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی؛ حمیدرضا درجاتی، عکاس ورزشی درگذشت
- کمدی شریف بسازید/نگاهی به فیلم صد دام
- «پل صراط»، روی ریل نخل طلا
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- هستی محمایی برترین بازیگر فستیوال فیلم زنان اسوان شد
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- آغاز تولید فیلم سینمایی «در میان ما» به کارگردانی سیامک ابراهیمی در ایران و ترکیه
- آغاز دومین کنگره بینالمللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
- اظهارات تازه وکیل تتلو؛ ازدواج موقت موکل بنده با نیت خالصانه برای توبه بوده است
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- نسخه ویژه نابینایان «گربههای اشرافی» با صدای نازنین مهیمنی منتشر میشود
- تعشق صدا و تصویر
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- رابرت بنتون درگذشت
- «زندگی با خبر» منتشر شد
- نمایش نسخهٔ ترمیم شدهٔ «جویندگان طلا، ۱۹۲۵، چارلی چاپلین» پیش از افتتاحیهٔ جشنوارهٔ کن
- فرشتگان آلوده صورت
- معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری اطلاعات
- قوانین جدید برای جشنواره کن؛ برهنگی روی فرش قرمز ممنوع است
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار اثر صادر شد
- بهمن فرمان آرا شاهکار بزرگ علوی را میسازد
- «بامداد خمار» و «مو به مو» در راه نمایش خانگی
- نظر رضا علامهزاده درباره حضور دو فیلم ایرانی در کن؛ حضور فیلمهای پناهی و روستایی را افتخارآمیز میدانم نه اعتراض برانگیز