بازیگر سرشناس بریتانیایی میگوید به دلیل از دست دادن بینایی، بازیگری برایش ناممکن شده است.
به گزارش سینماسینما، جودی دنچ بازیگر سرشناس بریتانیایی در طول چندین سال اخیر بارها در مورد وضعیت خراب دید چشمهایش صحبت کرده است. این بازیگر ۸۸ ساله در گفتن واقعیت و سخت بودن خواندن خطوط دیالوگهایش با طرفدارانش کاملا راستگو بوده است.
دنچ به تازگی در یک مصاحبه جدید گفته است به دلیل از دست دادن بینایی، دیگر خواندن خطوط دیالوگهایش ناممکن شده است. این در حالی است که او پیشتر به خاطر داشتن حافظهای که از آن به عنوان عکاسی از فیلمنامه یاد میشد، شهرت داشت.
این بازیگر کهنهکار گفت: حالا باید ماشینی پیدا کنم که هم خطهای دیالوگهایم را به من بگوید وهم بگوید حالا نوبت کدام دیالوگ است. در حالی که حافظهای دارم که عادت به عکاسی از فیلمنامه دارد و همین حالا میتوانم تمامی «شب دوازدهم» را بازی کنم.
وی پیشتر هم در مصاحبهای با بنیاد ویژن که موسسهای خیریه درباره از دست رفتن بینایی در بریتانیاست، گفته بود از دوستانش میخواهد تا با خواندن فیلمنامههای جدید به وی کمک کنند تا او آنها را به خاطر بسپارد.
دنچ آن زمان گفته بود خلاصه میتوانی راهی پیدا کنی که بتوانی کارهایی را که برایت دشوار است انجام دهی و من حالا از طریق تکرار و تکرار دیالوگهایی که دوستان برایم میخوانند آنها را یاد میگیرم و به خاطر میسپارم.
دنچ هنوز روحیه خوبی دارد و حتی درباره اینکه چگونه از دست دادن بیناییاش گاهی موجب شده تا لحظات طنزی در مکانهای اجرا خلق شود، صحبت کرده است. وی گفت: چند سال پیش با کنت برانا «داستان زمستان» را اجرا میکردم و در نقش پائولینا روی صحنه رفته بودم و بعد از سه هفته اجرا، وی به من گفت باید برای هواداران یک سخنرانی انجام دهم. در پایان او به من گفت: اگر قرار بود حرفهایت را خطاب به کمی آن طرفتر بیان میکردی فقط داشتی با من حرف میزدی نه با هواداران!
جودی دنچ سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش مکمل «بلفاست» ساخته کنت برانا نامزدی اسکار را کسب کرد. وی به تازگی نقشی کوتاه در کمدی موزیکال «سرزنده» با بازی ویل فارل و رایان رینولدز اجرا کرد و بازیگر درام «هالهلویا» ریچارد آیر در سال ۲۰۲۲ بود که با اقتباس از نمایشی به همین نام از آلن بنت ساخته شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- تیزر فیلم «اوپنهایمر» منتشر شد/ روایت نولان از زندگی پدر بمب اتمی
- انفجار اتمی در فیلم جدید نولان بدون جلوههای بصری
- «مثلث غم» برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۲ شد/ کسب ۴ جایزه اصلی
- معرفی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا/ نامزدی «عنکبوت مقدس» در چندین رشته
- کنت برانا برای سومین بار هرکول پوآرو میشود
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- کیسی افلک در فیلم جدید کریستوفر نولان بازی میکند
- کنت برانا چگونه «مرگ بر روی نیل» را از نو تصویر کرد/ چرخش در آبهای ناشناخته
- کنت برانا بازیگر فیلم کریستوفر نولان شد
- حس غریب، شورانگیز و غمانگیز آزادی/ نگاهی به فیلم «بلفاست»
- تجلیل از اندرو گارفیلد و مجموعه عوامل «بلفاست» در پالم اسپرینگز
- جشنواره تورنتو تمام شد/ «بلفاست» کنت برانا برنده بزرگ ۲۰۲۱
- تیم برتون به صدر گیشه برگشت
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود