![](https://cinemacinema.ir/wp-content/uploads/2022/11/8bd8ebe_1656832785615-00264441-000136-300x150.jpg)
سینماسینما، پاریس: رییس مهمترین کمپانی فیلمسازی در فرانسه در مصاحبه ای گفت: برای رقابت با پلتفرم های بین المللی، مثل نتفلکس و غیره همگی ما باید برای سال آینده، فیلمهای بزرگ نمایشی بسازیم تا مردم را به رفتن به سینما تشویق کنیم و سالنهای سینما را نجات بدهیم.
آقای ژرم سیدو که صاحب کمپانی «پاته»، اولین کمپانی فیلمسازی از زمان اختراع سینما در این کشور بوده و در حال حاضر صاحب ۱۳۰۲ سالن سینما است ادعا دارد که روز به روز خطر بیشتر میشود و باید چاره ای اندیشید. وی چاره را در تهیه فیلم پرفروش نمایشی میداند که بایستی اکثر فعالیت خود را بر آن متمرکز کنند. وی مایل است در بورس ۲۰۲۴ نیز وارد شود تا سرمایه گذاری بیشتری در سینما بکند. او معتقد است باید فیلمهایی باکیفیت بهتر و تعداد کمتر در این زمینه تهیه کرد. وی در پاسخ به این سوال که چرا از تعدا د تماشاگران در سال ۲۰۲۲ حدود یک سوم نسبت به قبل کاسته شده، گفت: بیماری کووید۱۹ متاسفانه مدت زیادی طول کشید سالنها بسته شد، فیلمهای امریکایی هم خیلی کم به پرده آمدند و در سینمای فرانسه هم کمتر برد داشتند. مردم برای این به سینما میرود که با دیدن فیلمی خوب تفریح کنند. این موضوع همواره جریان داشته است؛ اما در مدتی که سینماها تعطیل بود پلتفرم ها تک تازی کردند و رقم بسیار بالایی از تماشاگران را بلعیدند. نتفکس ده میلیون به مشترکان خود اضافه کرد. سلیقه تماشاگران رفته رفته عوض شد و آنها روی کاناپه های خود در منزل به تماشای فیلم و سریال پرداختند. برای همین باید چاره ای اساسی کرد تا دوباره تماشاگران را به سالنهای سینما کشانید. بنظر من بهترین راه ساختن فیلمهای بزرگ و با کیفیت مردم پسند است.
ژرم سیدو که در سال ۱۹۳۴ در پاریس به دنیا آمده، وارث مهمترین و اولین کمپانی فیلمسازی در فرانسه است که در کشورهای آفریقایی نیز دارای سالنهای سینما است. بنا به اطلاعات سایت سینمایی، دارایی او امروزه بیش از یک میلیارد یورو است. او جزو پانصد نفر ثروتمندترین آدمهای فرانسه است. در طول سالهای بسیاری فیلمهای بیشماری تهیه کرده اکثر آنها جزو پرفروش ترین فیلمهای فرانسوی هستند.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- جامعه هنری فرانسه نفس راحتی کشید!
- خبرهایی از جشنواره فیلم ونیز/ حضور پرتعداد بازیگران سرشناس
- آیا الکساندر دوما میتواند سینمای فرانسه را نجات دهد؟/ یادداشت محمد حقیقت
- وقتی ده هزار نفر عضو داوری یک جایزه باشند، چه میشود؟/ یادداشت محمد حقیقت درباره آکادمی اسکار
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- پنج سال مبارزه برای بقای یک سینمای هنر و تجربه نتیجه داد
- از برنده جایزه بزرگ جشنواره کن چه میدانیم؟/ یک صدای جدید از سینمای هند
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- پریدن از این شاخه به آن شاخه/ نگاهی به فیلم جدید مرجان ساتراپی
- فرهنگیان فرانسه به پا خاستند/ یک کشور در برابر راست افراطی
- یادداشت محمد حقیقت در مجله «پزیتیف»/ ایران، بهسوی سینمای اورژانسی
- نخل طلا، خون تازه به سینمای تازه نفس آمریکا داد/ یادداشت محمد حقیقت از کن
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود