سینماسینما، پاریس: «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه، در روز اول اکران «پارازیت» بونگ جون-هو را شکست داد!
این مقایسه از آن جهت است که هر دو فیلم برنده نخل طلا شدهاند. در روز اول اکران «آناتومی یک سقوط»، تعداد ۵۵.۳۸۲ تماشاگر و برای «پارازیت»، ۵۴.۹۴۱ تماشاگر در فرانسه به سینما رفتند. این در حالی است که تعداد سالنهای فیلم ژوستین تریه کمتر از پارازیت بوده است.
برای نخستین بار است که یک فیلمساز زن برنده نخل طلا با چنین موفقیتی در گیشه روبرو شده است. بر مبنای پیش بینی کارشناسان، این فیلم در پایان هفته اول مرز ۳۹۰ هزار تماشاگر را پشت سر خواهد گذاشت و در پایان اکرانش احتمالا میتواند رقم ۱.۹۷۰ هزار تماشاگری که «پارازیت» داشته را پشت سر بگذارد و این برای سینمای فرانسه موفقیت بسیار با اهمیتی به حساب میآید. از آنجا که تعدادی از کشورها نامزدهای خود را برای آکادمی اسکار انتخاب کردهاند به احتمال بسیار قوی از سوی فرانسه همین فیلم «آناتومی یک سقوط» معرفی خواهد شد.
در ارتباط با آمار فروش فیلمهای ایرانی در فرانسه دو فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «شهرخاموش» اثر احمد بهرامی به تازگی به پرده سینماهای فرانسه رفته بودند که اولی در سه هفته اول در ۹۹ سینما تعداد ۳۲۳۰۰ تماشاگر و «شهر خاموش» در هفته اول در ۱۳ سینما ۹۷۸ بیننده داشته است. قرار است از ششم ماه سپتامبر فیلم دیگر احمد بهرامی «دشت خاموش» در فرانسه بنمایش عمومی درآید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- «آلفا»؛ استحاله انسان مریض به سنگ!
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- آمادهسازی «رستاخیز مسیح» برای ماه مارس ۲۰۲۷
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- «۱۳ روز ۱۳ شب»؛ فیلمی فرانسوی به شیوه هالیوودی
پربازدیدترین ها
- «سامی»؛ ایستادگی پُردرد و رنجِ فراموششدگان
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
- نگاهی به نمایش «رامسس دوم»/ شیطان یا فرشته؟
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
آخرین ها
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- جشنواره تورین با تمرکز بر فیلمسازان زن برگزار میشود
- برگزاری نخستین جلسه شورای داوری هنرهای نمایشی در انجمن صنفی تماشاخانههای ایران
- محمدعلی دشتی درگذشت
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- خوانشی روانکاوانه از جهانِ فیلم «استاکر» آندری تارکوفسکی
- سیر تحول قهرمان و جبر محیط در سینمای ناصر تقوایی: از «صادق کرده» تا «ناخدا خورشید»
- نمایش «بوف کور» با حضور مجابی و دولتآبادی
- این فیلم هنوز برای اکران آماده نیست/ واکنش تهیهکننده «نیمشب» به حضور در جشنواره شهر
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- کنسرت نمایش کورالاین / گزارش تصویری
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- اسماعیل خلج «دوستان با محبت» را روی صحنه میبرد





