کمپانی متروگلدوین مایر از ضرر ۴۷.۸ میلیون دلاری «بنهور» در باکسآفیس خبر داد.به گزارش سینماسینما، این کمپانی تایید کرد در بازسازی این فیلم که با الهام از داستانهای انجیلی ساخته شده تنها ۲۶ میلیون دلار در بازار آمریکا فروش کرده در حالی که ۱۰۰ میلیون دلار خرج ساخت آن شده است.
در بازسازی فیلم «بن هور» که هزینه زیادی را به متروگلدوین مایر تحمیل کرد، این کمپانی ۴۷.۸ میلیون دلار ضرر کرده است.
این کمپانی با انتشار گزارش درآمدهای یک فصل خود، درباره سرمایهگذاریها و درآمدها اعلام کرد ۲۰.۲ میلیون دلار کمتر از زمان مشابه سال پیش درآمد داشته است.
مدیرعامل متروگلدوینمایر در این باره افزود: در فصل سوم سال ۲۰۱۶، عملکرد کمپانی کاملا منفی بود و مهمترین عامل شکست ما بازسازی فیلم «بن هور» و عملکرد ضعیف آن در گیشه بوده است.
تیمور بکمامبتوف از رمان لیو والاس در سال ۱۸۸۰ اقتباس کرد و فیلمنامه این فیلم جدید را نوشت و در مجموع این فیلم با بودجهای ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم در حالی که در آمریکا کاملا ناامیدکننده ظاهر شد و تنها ۲۶ میلیون دلار فروخت نتوانست مجموع فروش خود در سطح جهان را نیز از ۹۴ میلیون دلار فراتر ببرد.
اقتباس جدید از «بن هور» با نقدهای کاملا منفی منتقدان روبه رو شد و پیتر بردشاو منتقد گاردین این فیلم را کاملا ناامیدکننده خواند و کارگردانی بکمامبتوف را نیز دربردارنده هیچ چیزی که نشان دهنده فراز و فرودهای روح انسانی باشد ندانست.
تاکنون چهار فیلم از «بن هور» ساخته شده که فیلم ویلیام وایلر در سال ۱۹۵۹ از همه مشهورتر است و با بازی چارلتون هستون ۱۱ جایزه اسکار برد و در باکس آفیس نیز درخشان ظاهر شد.
اما این همه کارنامه متروگلدوین مایر نیست و این کمپانی در بخش محصولات تلویزیونی خود موفق ظاهر شده و با افزایش ۱۰۸ درصدی، درآمد خود را به ۱۸۵.۲ میلیون دلار رسانده است. استقبال از سریالهایی چون «وایکینگها» از عوامل این موفقیت بوده است.
پیشبینی میشود سود این کمپانی قدیمی برای سال ۲۰۱۶ حدود ۳۹۰ میلیون دلار باشد.
منبع: مهر به نقل از گاردین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- این برخورد دوگانهی دردناک/ درباره اولین کنگره بانوان تاثیرگذار
- حسین شهابی درگذشت
- اساسنامه خانه سینما بهزودی تغییر میکند