فرش قرمز مراسم اسکار ۲۰۲۳ برای نخستین بار قرمز نیست.
به گزارش سینماسینما، فرش قرمز مراسم اسکار برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ که اسکار سیو سوم برگزار شد، به رنگ قرمز نخواهد بود و رنگ بژ به جای آن انتخاب شده است.
آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در یک رویداد سنتی میزبان رسانهها، گروه کارکنان و مجری برنامه جیمی کیمل بود تا با حضور آن جمع فرش قرمز سال را پهن کند، اما فرش قرمز واقعاً قرمز نبود. همین امر موجب شد تا جیمی کیمل که امسال برای سومین بار مجری مراسم است شروع به شوخی با فرش قرمز کند.
وی گفت: واقعاً هیجانزده شدم، افتخار میکنم و بیشتر از همه برای فرش. احتمالاً تهمانده یک توپ است که ما آن را با قیمت خوبی از پایین شهر دریافت کردیم.
کیمل در ادامه گفت مردم هم همهاش نگران بودند که آیا امسال باز هم خشونتی رخ میدهد و حالا میتوانیم با اطمینان بگوییم که نه خونی ریخته نمیشود.
اما به نظر میرسد تصمیم به شکستن سنتهای معمول ربطی به سیلی خبرساز سال پیش نداشته باشد بلکه برای عبور زیباتر در مراسم که از ساعتهای آخر روز شروع میشود و به محیطی عصرانه میرسد این انتخاب صورت گرفته است.
سال ۱۹۶۱ اولین سالی بود که فرش قرمز بیرون از ورودی سالن اجتماعات سانتامونیکا پهن شد ولی رنگ آن کاملاً قرمز نبود و تاحدودی به قرمز میخورد.
لیزا لاو از مدیران مجله «ووک» و رائول اویلا از متگالا امسال تصمیم گرفتند تجربه زیباییشناسانه فرش قرمز را به چالش بگیرند.
لاو گفت این مشکل همیشه با مراسم وجود داشت زیرا مهمانها از ساعت ۴ شروع به آمدن میکنند و این زمانی است که هنوز آفتاب هست و هوا گرم است، اما همه لباس رسمی شبانه پوشیدهاند. وی تاکید کرد این رنگ انتخاب شد تا تغییر روز به شب نرمتر به نظر برسد.
به گفته وی این رنگ یادآور شنهای ساحلی در هنگام غروب خورشید است و برای رسیدن به آن ۵ رنگ از طیفهای مختلف این رنگ امتحان و در نهایت این رنگ انتخاب شد.
وی گفت این اولین تجربه در تغییرات سنتهاست و تغییرات دیگر هم به مرور انجام میشود.
امسال آکادمی به مطبوعات و رسانههای حاضر در محل اعلام کرده که همه کت و شلوار یا لباس مشکی یا تیره با کراوات سیاه بپوشند.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای بهترین بازیگر مرد؛ رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن/ پیشبینیهای اولیه اسکار ۲۰۲۵
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تظاهرات «برای فلسطین آزاد» مقابل مقر برگزاری مراسم اسکار
- چه کسانی باید اسکار ۲۰۲۴ را ببرند؟!
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- «باربی» سیاسی شد/ ادامه واکنشهای انتقادی به اسکار
- گفتوگو با کارگردان انیمیشن نامزد جایزه اسکار/ یونیفورم متنی است که باید رمزگشایی شود
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- مجری اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شد/ جیمی کیمل برای چهارمین بار روی صحنه
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- حفاظت امنیتی برای ورود به زادگاه؛ واکنش سیاسی به فیلمی درباره مهاجران/ لهستان «مرز سبز» را به اسکار نفرستاد
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- انتخابی از میان ۱۲ فیلم/ فیلم ویم وندرس در فهرست نهایی آلمان برای اسکار ۲۰۲۴ قرار گرفت
- فرانسه در تدارک اسکار بهترین فیلم بینالمللی
- مل بروکس و آنجلا باست اسکار افتخاری میگیرند
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود