پل شریدر پس از ساخت «استاد باغبان»، فیلم جدیدش را درباره یک پرستار در پورتوریکو میسازد.
به گزارش سینماسینما، پل شریدر کارگردان و فیلمنامهنویس با حضور در جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۲ از ساخت فیلم بعدیاش خبر داد و گفت فیلم بعدیاش درباره پرستاری در پورتوریکو خواهد بود، اما انتخاب این شغل تنها استعارهای برای بیان مفاهیم مورد نظر وی است.
این فیلمساز که همراه جوئل اجرتون و سیگورنی ویور بازیگران فیلم «استاد باغبان» در جلسه پرسش وپاسخ این فیلم حاضر شده بود گفت این همان کاری است که وی در سهگانه آخرش که از آن با عنوان «مرد تنهای خدا» یاد کرد و شامل فیلمهای «اولین اصلاحشده» و «شمارنده کارت» هم میشود، انجام داده است.
این فیلمنامهنویس که نویسنده «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی هم است، گفت همیشه به این نوع شخصیتهای خاص علاقه داشته؛ یعنی به فردی که خود را گناهکار میداند، خود را تنبیه میکند، مرتکب اشتباههایی در زندگیاش شده و میخواهد با از خودگذشتگی آنها را جبران کند. وی گفت: شخصیت تراویس بی کل فیلم «راننده تاکسی» هم چنین شخصیتی دارد و در فیلم «استاد باغبان» هم همین امر تکرار شده است.
شریدر گفت: این داستانها درباره فردی است که خودش را با نقاب شغلش پوشانده و منتظر وقوع رویدادی است. وی همچنین گفت مردم رانندگان تاکسی را به عنوان دوستانی پرحرف میشناسند اما آنچه او میدید قلب سیاه داستایوفسکی بود که سوار بر تابوتی زرد رنگ از دل فاضلابی به نام شهر میگذرد.
وی گفت با ساخت فیلم جدیدش این سهگانه به چهارگانهای بدل میشود زیرا فیلم جدید هم همین داستان را دارد و تنها تفاوتش در این است که این بار شخصیت اصلی قصه یک زن است زیرا زمان آن رسیده که درباره چیزی که نمیشناسد بنویسد.
این فیلمساز استعارهای را که در «استاد باغبان» به کار گرفته گسترش بذر نفرت یا عشق دانست و گفت این احساسات میتوانند سریع ریشه بدوانند و در عین حال میتوانند تولدی دوباره داشته باشند و به یک احیای معنوی بدل و به رستگاری منجر شوند.
«استاد باغبان» هنوز اکران نشده و تاریخ اکران آن نیز اعلام نشده است.
منبع: مهر به نقل از پلی لیست
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- دو حضور بینالمللی برای «ناکجا»
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت