درام «شب دوازدهم» ساخته «دومینیک مول» به عنوان برنده بهترین فیلم و فیلمنامه در بیست و هشتمین دوره جوایز لومیر فرانسه انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اعطای جوایز سالانه لومیر فرانسه در پاریس برگزار شد و فیلم «شب دوزادهم» ساخته «دومینیک مول» با کسب دو جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه و همچنین فیلم هیجان انگیز «آرام سازی» به کارگردانی «آلبرت سرا» با کسب جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد (بنوا ماگیمل)، موفقترین فیلمها بودند.
«بنوا ماگیمل» سومین بازیگر تاریخ جوایز لومیر شد که سه بار جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرده و پیش از این «میشل سررو» و «متیو آمالریک» تنها موفق به کسب این جایزه برای سه بار شده بودند. همچنین او اولین بازیگری است که دو سال متوالی این جایزه را دریافت میکند در حالی که در مراسم سال گذشته برای بازی در فیلم «صلح آمیز» ساخته «امانوئل برکو» به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.
فیلم «شب داوزدهم» با بازی «باستین بویلون» و «بولی لنرز» داستان یک پلیس را دنبال می کند که سعی میکند به یک پرونده قتل وحشتناک دست یابد که در ادامه زخمهای اجتماعی عمیق تری را در رابطه با جنسیت، خشونت و سیاست پلیس در فرانسه برملا میکند.
«بچههای مردم» ساخته «ربکا زلوتووسکی»، «خاطرات پاریس» به کارگردانی «آلیس وینکور» و «سنت عمر» ساخته «آلیس دیوپ» نماینده سینمای فرانسه در اسکار ۲۰۲۳، دیگر نامزدهای بهترین فیلم جوایز لومیر بودند.
در سایر بخشهای اصلی، «ویرجینیا افیرا» برای نقش آفرینی در فیلم «بچههای مردم»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد شد و جایزه بهترین فیلم اول یک کارگردان هم به «فرزند ششم» ساخته «لئوپولد لاگراند» رسید.
همچنین فیلم «حیوانات» به کارگردانی «رودریگو سوروگوین» در حالی بهترین تولید مشترک بینالمللی نام گرفت که «توطئه قاهره» ساخته «طارق صالح»، «فرار» از «پوهر راسموسن»، «R.M.M» ساخته «کریستین مونجیو» و «هیج اهمیتی نمیدهم» به کارگردانی مشترک «امانوئل مار» و «جولی لوکوستر» دیگر نامزدهای این شاخه بودند.
جوایز «لومیر» که معادل جوایز سینمایی گلدن گلوب در آمریکاست، در کنار جوایز «سزار» معتبرترین جوایز سینمایی در فرانسه محسوب میشوند.
منبع: ایسنا به نقل از اسکرین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- این برخورد دوگانهی دردناک/ درباره اولین کنگره بانوان تاثیرگذار